Alla inlägg under augusti 2013

Av Agnes - 31 augusti 2013 15:19

Tydligen läser folk inte alltid kommentarer så för att jag ska slippa fler telefonsamtal förklarar jag allt igen eftersom Ida var så snäll och nämnde akuten i sitt inlägg... Påminn mig om att komma på ett sätt att hämnas på henne vid lämpligt tillfälle.


Jag vaknade inatt av att jag hade ont i min ena fot (inte vanliga stället utan nytt) och på morgonen kunde jag inte stödja på foten. Jag ringde sjukvårdsupplysningen som inte hade några svar alls utan sa åt mig att åka och få det undersökt vilket Amanda påpekat hela morgonen och eftersom det är lördag var akuten enda valet. Så! Slösade bort ungefär två timmar i väntrummet bara för att få veta att jag antagligen har en mjukvävnadsinflamation som med en iprenkur borde gå över inom fem dagar.


Ni behöver alltså inte oroa er! Det är bara min kropp som är irriterande och tydligen tycker väldigt mycket om att få inflamationer (se tidigare inlägg). Nu kan jag nästan halta (även om Amanda påpekade att en gubbe i väntrummet var bättre på det) och kan röra på benet utan att få panikont i foten.

Av Agnes - 31 augusti 2013 11:49

Då är vi på väg! Sitter i taxin på väg till Arlanda (kul att det billgaste sättet att ta sig dit är med taxi - då säger man ju inte nej liksom!). Ska bli så jäkla härligt, särskilt eftersom det börjar kännas som höst här hemma...

Lovar att ta massa bilder och uppdatera när vi kommer hem! :-)

Tanke till moa också som är fast på akuten, vilken skit...

Ida
Av Agnes - 28 augusti 2013 15:52

Hej!


Har fett bråttom så det får bli en kortis. Är typ bara hemma och vänder innan jag ska tillbaka till skolan igen! Har faktiskt suttit och pluggat lite idag (inför kommande kurser) blandat med lite faddrande samt en vända på stan (bla kurslitteratur). Nu ska jag in och tagga reccarne inför deras klassfest - som jag och några till tänker sneaka oss in på... 


Här är förresten lite bilder på min overall som jag fick i början av veckan. Den är i stort behov av lite pimpning - jag jobbar på det!


   

Av Agnes - 27 augusti 2013 20:20

Mina fötter är nu diagnotserade med Mortons neurom (via google, läkaren googlade faktiskt medan jag satt brevid och beskrev symtomen) och nästa steg blir antagligen operation för att isolera den nerv som ligger i kläm och osakar en inflamation. Nu inväntar jag bara remiss till ortopeden...


Mina händer var lite allvarligare än vad jag trodde, tydligen är det inte bra när den stora leden på fingrarna svullnar upp rätt som det är. Jag kommer bli kallad tillbaka till vårdcentralen för att ta en massa tester för försöka utesluta bland annat reumatism . Jag är för ung för att gå till en läkare och få höra ordet reumatism... men, det kan fortfarande vara nåt annat! Jag hoppas verkligen att det är något annat.


Något roligt att berätta? Nja, idag var det en andra person på två dagar som trodde att jag kom från Stockholm, jag börjar fundera på om jag har en konstig dialekt eller nåt... Först var det läkaren som blev lite chockad när jag sa att jag pluggade femte året eftersom jag tydligen såg så ung ut och som att jag precis flyttat från Stockholm. Idag var det ytterlgare en person som sa det mer som ett konstaterande "du är från Stockhom va?". Kanske är det norrlänningarna som ser allt söder om Sundsvall som Stockholm =P

Av Agnes - 27 augusti 2013 12:20

Wohoo! Igår började mottagningen för de nya eleverna och eftersom jag är fadder betyder det att jag får vara med en del! Det är kul att återuppleva minnen sen förra året, även om jag är glad att jag inte är med själv (blev lite mätt på det efter bara en dag...). Igår var det i alla fall lite rundturer och liknande sen bjöd vi i min faddergrupp våra reccar på mat och häng innan alla gick ut på en nation tillsammans med resten av uppsala kändes det som. 


Idag blir det lugnare. Ska dra till skolan nu (faktiskt plugga lite!) sen faddra lite och sen åka och träna! 

Av Agnes - 23 augusti 2013 19:46

Ibland måste man vara glad över de små sakerna.

  • Jag kan gå normalt igen! Vaknade inatt av att jag inte kunde röra mitt högra knä eftersom det gjorde så ont och har spenderat dagen hoppande/haltande, nu har det släppt helt. (Jag har en läkartid bokad på måndag för att kolla upp mina händer, fötter och nu kanske även knät)
  • Min lön sattes in på rätt kontonummer! Trots att det stod fel nummer på lönespecifikationen fick jag alltså min lön idag utan att behöva ringa och krångla.
  • Min väska är uppackad! Eftersom jag får besök av Emil i helgen fick jag lite motivation att faktiskt ta tag i saken, det tog inte ens särskilt lång tid så jag vet inte varför jag skjutit upp det så länge.

Kort sagt, för tillfället är jag på bra humör =) Speciellt om man jämför med imorse när det kändes som att allt höll på att gå åt h***.

Av Agnes - 22 augusti 2013 20:41




Var uppe på stan en stund förut - jag måste ju bli av med lönen på något sätt....

Köpte bland annat ett par extremt välbehövliga gympaskor (mina andra är väldigt fäktslitna) och lite andra träningsgrejer. Så nu är jag redo för resten av året! Dock känns det just nu som att jag aldrig kommer kunna träna igen - mina ben känns som stora, tunga stenklumpar och hela ryggen är i olika stadier av obehag-stelhet-smärta-död - vilket är resultatet av endast två träningspass... Förhoppningsvis går det över till imorgon för då är det skivstångspass! Sen på kvällen blir det nog lite utgång, man får ju passa på nu innan skolan börjar för då kommer det vara ganska kört - kommer behöva plugga som ett djur om jag ska ta mig igenom den här terminen....

   



Av Agnes - 22 augusti 2013 12:57

Provkörde mitt nya muffinsjärn för första gången här i Uppsala igår! Börjar känna mig smått förälskad i det - man kan baka helt utan att gå ut i köket, det går snabbt och man får perfekta små muffins som man kan ha massa goda grejer på! Jag fick besök igårkväll av Jocke och en av hans kompisar från Karlstad, John, så då bjöd jag på hasselnötsmuffins med choklad- och hasselnötsfrosting! mums


 

Annars så är det ganska dött här, dock börjar folk droppa in lite smått. Det har bland annat flyttat in en magsjuk holländare som jag fick bjuda på soppa.  



Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards