Alla inlägg under november 2019

Av Agnes - 22 november 2019 20:47

Detta är då middagsresultatet för idag. En fullständig och varierad tallrik. Typ. Till mitt försvar har jag haft föreläsningar i princip hela dagen och det är faktiskt 13% protein i chipsen!

Av Agnes - 22 november 2019 13:43

Det är lite komiskt att läsa igenom mina anteckningar ibland, det märks på min handstil när jag blivit lite trött... (och det där är inte ens min värsta sov-handstil) jag försökte även skriva om sista meningen två/tre gånger för att få det att se bättre ut... men till mitt försvar är det ekonomi

Av Agnes - 21 november 2019 18:55

En kort uppdatering bara. Idag var det lunchföreläsning med Zinkgruvan (hon som var med på stipendieresan till chile var där). Jag tror dock att det var andra gången jag såg exakt den presentationen... hade väldigt bra koll på allt dom berättade och jag märkte att jag nog blivit lite mer skeptiskt efter att spenderat hela sommaren där... men men,  det var kul ändå OCH jag fick ju gratis mat! (älskar lunchföreläsningar)

Av Agnes - 13 november 2019 20:17

Tydligen kan det löna sig att flumma lite på matten också för jag fick godkänt på matte-tentan också, dvs, inga omtentor än så länge!!! (ska bli intressant att få tillbaka tentan och se vart jag faktiskt fick alla poäng ifrån...) Men men, hur firas då detta? Jo självklart med lite tårta, te och mys med kiwi (varvat med ekonomiplugg)

 

(OBS! Nån sekund efter jag tog bilden försökte kiwi sno åt sig lite av min tårta... inte okej)

Av Agnes - 11 november 2019 15:06

Efter  aaaaalldeles för lång tid har jag nu fått tentaresultatet för sten-tentan. Jag blev godkänd!!!! Jag lyckades till och med flumma ihop så pass mycket att jag fick en 4, imponerande eller hur? Och av ett rent samanträffande är det ju även chokladens dag idag så jag firar självklart med massa choklad (vilket jag behöver för att ta mig igenom ekonomiplugget, inte en rolig kurs...) Nu är det bara och vänta på matteresultatet... (som nog inte kommer vara lika roligt... men jag är iallafall godkänd i matlab så det är ju alltid något)

Av Agnes - 6 november 2019 23:42

Ja, i väntan på att få resultat från tentorna har ju självklart Lp2 dragit igång. Denna läsperiod är det matte 2 och ekonomi? yay!!! Tydligen ska den här mattekursen vara värre än den tidigare såååå det blir intressant (Och jag ska klara av att läsa det samtidigt som ekonomi?hur tänkte dom där???)Men ekonomiföreläsningarna har faktiskt förvånat men det är nog för att det har varit en väldigt rolig föreläsare som drar exempel om snabbnudlar, tårta och bullar! Det jobbiga är dock att jag har varit sugen på kanelbullar och tårta i två dagar? (alltså jag kan ju typ alltid äta tårta men nu har jag seriöst övervägt att köpa en tårta och äta den själv, kanske tur att det va sista föreläsningen med den föreläsaren idag?)

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards