Alla inlägg under januari 2013

cv

Av Agnes - 31 januari 2013 17:00

Har ägnat dagen åt att försöka uppdatera mitt cv och personligt brev för jag har upptäckt att det börjar bli dags att söka sommarjobb nu... Har inte hittat så många som jag är intresserad av än så länge och den tjänsten jag skulle vilja ha tar bara in en sökande från hela sverige så känns som att jag behöver ha lite valmöjligheter =P Det finns inte mycket som är tråkigare än att försöka sammanfatta sina erfarenheter på några rader och dessutom få det att låta bra, nu har jag gett upp.

Av Agnes - 30 januari 2013 15:30

Jag har ont i min arm efter allt spritsande, nu återstår det att se om vi får några provisar. Totalt blev det närmare 70 stycken små monster och jag kan säga såhär, jag tänker inte göra ett till på väldigt länge!

 

Av Agnes - 29 januari 2013 18:37

Bakning på g. Har just nu över hundra ögon brevid mig som ligger där och stirrar, börjar faktiskt kännas lite läskigt. På mitt bord ligger ett antal kakor och muffins finns lite överallt (smet, i ugnen och några färdiga på bordet), glasyren står och stelnar i kylen för här ska det bli cookiemonster! Imorgon är det rekryteringsdag på STUK och eftersom cafés maskot är just cookiemonster så fick det bli det när jag lovade att ta på mig att fixa bakning, några timmar senare börjar jag dock ångra mig... Om resultatet blir någorlunda bra kan ni kanske räkna med en bild inom kort men eftersom jag börjar tröttna ganska mycket tänkte jag spara garneringen tills imorgon.

Av Agnes - 29 januari 2013 16:13

Oj vilken seg dag idag.... Började med att sova mig igenom större delen av en tre timmar lång biologiföreläsning (dumma SLU - vem kom på iden att ha föreläsningar i tre jäkla timmar??). Fortsatte sedan i samma stil på matteföreläsningen - till mitt försvar var det dock en alldelles för liten sal som var i princip helt utan syre. 


Som tur är har jag sovmorgon imorgon (börjar 13.15) och jag tänker utnyttja den till max! Hoppas på att kunna hålla mig vaken resten av veckan. Hoppas också på att en överdos av sömn ska kunna fixa till en jobbig hals, en tjock näsa och en allmänt värkande kropp.... :/ 


Hade tänkt att träna idag också, men det känns inte som en särskilt bra idé nu... Ska träffa Sofie och Cornelia och ha lite spela spel- äta mat - och allmänt mysa - kväll istället :)



Av Agnes - 27 januari 2013 21:39

Har ägnat dagen åt att vara trött och återhämta mig från igår. Det var jättekul att få ge sig ut i backarna igen även om det var kallt, fuktigt och dålig sikt och jag redan efter andra åket började känna hur det brände i låren. Idag har jag ännu mera träningsverk men det är en skön känsla även om det gör ont att resa sig upp (för att inte tala om att gå på toa, har seriöst fått ta stöd mot väggen för att lyckas sätta mig ner... kanske lite för mycket information.). Tyvärr bestämde sig mina fötter för att krångla under gårdagen så det blev några pauser men med tanke på kylan var det ändå skönt att få värma tårna en liten stund ibland. När jag kom hem på kvällen var jag helt slut och däckade straxt efter tio, mitt dygn är numera helt fördrivet för imorse vaknade jag innan sju och var pigg! Å andra sidan ska vi iväg tidigt imorgon för att åka på studiebesök till Piteå så det gör kanske inget att jag redan funderar på att gå och lägg mig =)

Av Agnes - 26 januari 2013 14:08

Aaaaah, är helt kär i min nya dator! (nu när jag äntligen har fatttat hur man hittar till skrivbordet.... damn windows 8) Älskar känslan av att trycka på något och sen faktiskt komma dit man vill. Direkt. Mums. 


Inatt hade jag besök av Theres som också har börjat plugga här i Uppsala. Blev en lugn kväll med hemagjorda snickers och lite manliga strippor (magic mike!). 


Annars har jag inga speciella planer för helgen. Var på ica maxi och storhandlade förrut (kallt kallt kallt) sen ikväll ska jag gå på bio och se Django. Borde också ta tag i mitt jag-är-en-duktig-student-uppdrag och faktiskt plugga lite, men vi får väl se hur det blir med den saken... 


Är smått avundsjuk på Moa! Vill också åka slalom :( Skulle t o m nöja mig med lite längdskidor! Jag ångrar faktiskt att jag inte tog med mig längdskidorna hit - hittade fina längdspår inte alls långt bort, visserligen ganska befolkade men ändå.... 

Av Agnes - 25 januari 2013 21:14

Opponering inlämnad, forskningsrapport inlämnad, nytt projekt uppstartat! Första veckan har flugit förbi och resten av läsperioden kommer säkert göra samma sak... Är fortfarande stel i benen efter veckans träning men det är skönt att äntligen ha kommit igång ordentligt, nu återstår det bara att se hur länge det varar den här gången. Imorgon ska jag i alla fall tvinga liv i mina stackars lårmuskler igen för nu är det äntligen dags för slalom!

Av Agnes - 24 januari 2013 11:01

Helt okej att komma hem från skolan vid den här tiden! (hade bara en föreläsning 8-10).

Har nu en, nästan helt, ledig dag som jag ska försöka utnyttja till max! Har bestämt mig för att vara duktig student den här läsperioden - plugga i tid, läsa i böckerna, hålla mig vaken (oftast) på föreläsningarna osv.... Har funkat helt okej hittills - förutom.att jag inte har några böcker att läsa i än (dom är på G) plus att jag kan ha slumrat till på någon (några) enstaka små föreläsningar.... MEN ska sätta mig och räkna matte nu!

Min dator kom igår! Jag hade fullt upp så jag har inte ens hunnit starta den, men den är så fin, så fin. Ska kidnappa hit Jocke senare idag så han får ta hand om allt tråkigt tjafs som ska fixas (najs).

Sen ikväll blir det nog lite träning, vilket innebär tredje passet (på rad) den här veckan! Var på mitt första "vanliga" fäktpass igår - jäklars vad jobbigt det var - men riktigt kul också!!
Ganska skönt faktiskt att vara tillbaka i "konstant-smärta-i-större-delen-av-kroppen-samt-att-jag-äter-som-en-jäkla-häst-men-ändå-är-hungrig-så-jag-dör"-biten! Det är najs :-)

Nu måste jag äta lite (knorr knorr knoooorrr) sen blir det MATTE!

Ida

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards