Alla inlägg under september 2011

Av Agnes - 22 september 2011 21:52

Nu är det evigheter sen jag bloggade senast, förlåt! Kan tillägga att jag lever och mår bra ändå så ni behöver inte oroa er. Kort kan jag väl förklara uppehållet med att det har varit väldig mycket STUK på sistone, alltså väldigt mycket café. Hade jag vetat att det skulle bli så mycket hade jag nog aldrig gått med på att gå med i laget...


Nu kommer det bli en kort och tråkig uppdatering om vad som hänt de senaste veckorna vilket knappast görs bättre av att jag själv har hunnit glömma det mesta men jag ska ge det ett försök.


Förra söndagen firade vi Sofia ett antal månader försenat. Jag kommer inte alls ihåg vad som hände den följande veckan (vilket inte har någon koppling till födelsedagsfirandet vilket var väldigt lugnt) utan sannolikt beror på att det inte hände nåt kul. Förra helgen firade LTU 40år och den dagen tillbringade jag tillsammans med Irmeli när vi först vaktade öl och sen sålde biljetter till festivalen. Alla STUK-arbetare var tvugna att hjälpa till under festivalen... På kvällen fick vi som tack gå in gratis men det utnyttjade vi nog inte så bra, vi hann i alla fall kolla på moneybrother och egentligen var bara det värt en dags frysande för var riktigt bra!


Just det, jag skaffade en pojkvän under festivalen också. Och innan ni hoppar högt av förvåning kan jag tillägga att denna pojkvän var en färgblind grytlapp som bara vill ha mig för mitt blåa hår (nämde jag att det var kallt under dagen och att jag och Irmeli jobbade med två redanfrån början halvkontiga killar...)


Den här veckan har det blivit ytterligare två café-pass men nu har jag faktiskt träffat alla provisar så håller tummarna att de bli invalda snart så att jag kan få jobba lite mindre! Vi hade även en laboration där vi fick programera en robot och det konstiga är att roboten faktiskt gjorde vad vi sa åt den!


Idag  jag några spännande brev med posten men jag har fatiskt, min nyfikenhet till trots, lyckats hålla mig från att öppna dem, tänkte faktiskt vara duktig och vänta tills imorgon.


Inser att det här var ett förvirrat inlägg men jag är både trött och förvirrad så jag skyller på det och hoppas att jag lyckas bättre nästa gång.

Av Agnes - 9 september 2011 23:02

Nu har jag skaffat ny mobil. Efter att ha hållit fast vid min gamla i nästan tre år var jag tvungen att inse att den förtjänade att gå i pension (fick viss hjälp med beslutet eftersom olika funktioner av telefonen redan verkar ha dött, nu de senaste dagarna kunde jag inte prata i telefon om jag inte använde högtalarfunktionen och skärmen hade en stor svart fläck som gjorde det svårt att läsa sms).


Svårigheten med att köpa mobil numera är att det nästan bara finns stora och klumpiga smartphones vilket inte riktigt var vad jag letade efter. Jag hann bli ganska trött på att gå igenom affär efter affär innan jag slutligen bestämde mig för en motorola defy, både större och klumpigare än vad jag hade tänkt mig men jag var desperat. Det positiva med telefonen är att de påstår att den är både damm- och fukttät samt reptålig vilket låter som något som passar mig med tanke på att jag inte är särskilt försiktig med mina mobiler.  


Förlåt för att jag tråkar ut er med mobilsnack, men tro mig när jag säger att jag kunde ha gjort det ännu värre med en djupgående analys på för och nackdelar med olika modeller som jag övervägde ;P Sen att det inte hänt så mycket annat värt att skriva om gör inte saken lättare...


Jag redovisade några uppgifter i datorstödd konstruktion idag fick godkänt direkt på 6/7 så jag är ganska nöjd =) Det konstiga var att jag redan hade fått godkänt på några utav dem enligt lärarens papper vilket inte kan stämma eftersom det här var första gången jag ens pratade med någon av lärarna (och för att få godkänt måste man visa upp den ritade modellen). Ni märker hur spännande mitt liv är för tillfället va? ;P

Av Agnes - 7 september 2011 21:17

Idag är jag på dåligt humör. Eller egentligen är jag mest sur på folk som använder parfym alternativt på mig själv som inte klarar av när folk använder parfym. Hade föreläsning imorse och hamnade bakom en kille som tydligen luktade av något jag inte tålde för det tog bara ett par minuter innan min huvudvärk hade kommit, en huvudvärk som stannat resten av dagen... Jag vet inte om jag har blivit känsligare eller kanske bara hade en allmänt dålig dag men så farligt har det aldrig varit innan! Speciellt eftersom killen inte ens hade särskilt mycket parfym på sig, det tog en bra stund för mig att inse varför mitt huvud helt plötsligt började bete sig ovanligt segt.


En hylluppdatering: Båda  hyllorna sitter kvar och känns inte varken mer eller mindre ostabila jämfört med när jag satte upp dem.

Av Agnes - 3 september 2011 20:17

Idag är jag trött! Funderar allvarlig på att gå och lägga mig nu direkt men känns lite dumt eftersom klockan inte ens är nio än... Ska alltså försöka hålla mig vaken en liten stund till, om inte annat måste jag ju skriva klart det här inlägget.


Hade min första automatiseringsföreläsning i onsdags, vi kommer vara 7 personer som läser den kursen och ändå fick vi dela upp oss i två lektionsgrupper. Båda kurserna har kommit igång nu och det verkar som att jag kommer spendera stor del av den här läsperioden...


Har försökt komma igång med träningen igen efter sommaren så nu har jag haft träningsverk i olika delar av kroppen de senaste tre dagarna, men ska man träna kan det lika gärna få kännas. Fast att mina armar är helt ömma idag beror egentligen inte alls på någon träning utan på att jag igår satte upp ett par hyllor. Jag visst innan att hantverk inte är min starka sida men jag trodde inte att jag fullt så dålig på det, dock fick jag erkänna efter fyra timmars slit (som dessutom inte gav ett snyggt resultat) att det faktiskt hade varit smart att be om hjälp. Numera har en utav mina väggar ett ganska stort hål gömt bakom en utav hyllorna, gissa om jag var på bra humör efter det?

 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards