Alla inlägg under januari 2012

Av Agnes - 26 januari 2012 13:42

Nu tror jag att allt är packat även fast det känns som att jag glömt minst hälften. Måste säga att jag verkligen gillar mitt lilla skidfodral som bokstavligen sväljer all packning. Med tanke på att det brukar bli ganska mycket som ska packas med när man ska vara borta i några dagar (och skidutrustning både tar plats och är tungt) tycker jag att det är ganska imponerande att jag bara har med mig skidfodral och en liten ryggsäck. Jag hade kunnat hoppa över ryggsäcken också men ville inte att skidfodralet skulle bli alldeles för tungt och tänkte att det kan vara bra att ha en väska lättillgänglig under resan så nu blev det två väskor totalt. Sen om man tänker efter är det kanske inte jätteimponerande eftersom skidfodralet är ungefär två meter långt och tillräckligt brett för att Agnes skulle gå att packa ner (Ida hade för stor rumpa =P) men jag är ändå ganska nöjd eftersom det inte ens är fullt. Nu blir det tre dagar av slalomåkning och absolut inget plugg alls, ska bli så skönt!


Vad som inte är lika kul är att vi planerat in ett studiebesök på måndag och ska åka från Luleå ungefär halv sex på morgonen. Jag kommer säkert vara jättepigg och glad med tanke på att jag kommer tillbaka sent på söndag kväll men det är inte så mycket att göra åt... Dessutom är det alldeles för tidigt för att bekymra sig för det, nu ska jag bara ha en kul helg och så får jag ta tag i allt annat sen =)

Av Agnes - 23 januari 2012 19:32

Så bra gick det... Ger det ett nytt försök igen och ser om jag kan komma igång med skrivandet igen. Var glada att jag inte har frekvent bloggande som nyårslöfte för då hade det antagligen gått ännu sämre, hittills har jag den lovande statestiken 0% uppfyllda nyårslöften vilket är förklaringen till att jag inte ens tänker försöka hitta på några längre.


Testade mina nya skidor igår =D Det blev bara en kort tur för att teståka och jag hade kramp i fötterna bara av att försöka få på mig pjäxorna (minnesanteckning: att förvara hårda pjäxor åtspända och sen lägga dem kallt är ingen bra idé om man vill ha levande fötter). Vet inte om jag vågar lita helt på skidorna än eftersom de inte var riktigt så pigga på att bromsa som jag var, däremot var de väldigt roliga att köra med och hanterade fart väldigt bra så jag behöver nog bara vänja mig att åka med en lite annan teknik.


Vad har jag mer gjort? Lämnat in en rapport om luftmotorn så nu väntar jag/vi bara på att få tillbaka den så att kursen kan anses avklarad på riktigt. Tyvärr fick vi inte våran motor att fungera men den gick ändå den imponerande sträckan 5meter på tävlingen bara genom handkraft (kan dock tillägga att vinnarna körde mer än 150meter...). I det stora projektet börjar det faktiskt  kännas som vi kommer någonstans så det känns bra. Vi har redan nu lite idéer på saker att kolla närmare på och som bör förbättras så förhoppningsvis ska vi kunna hitta på något. Det är ett lite konstigt företag dock... De får i princip bara beställningar på sommaren, vill inte ha något lager liggande eller använda sig av säsongsarbetare så nu på vinterhalvåret har de inget att göra överhuvudtaget, lite onödigt kanske.


Jag har  upptäckt att jag antagligen inte bör hantera chilifrukter. Skulle laga mat och hacka massa chilifrukter till den, tror ni inte att jag på något sätt lyckades få den i ögonen? Dessutom sved det i flera dagar under mina naglar eftersom den där dumma frukten inte gick att få bort hur mycket jag än tvättade händerna. Om jag någon gång får för mig att uppreda försöket ska jag använda mig av plasthandskar och inte hacka lök i anslutning eftersom det inte gjorde det hela bättre. Tårarna vägrade sluta rinna så jag satte på en sorglig låtlista och snyftade på i takt till musiken samtidigt som jag lagade mat, verkligen en rolig lördagskväll.


För tillfället sitter jag framför datorn med en stor kopp te, dubbla filtar och en massa kläder och fryser ändå vilket oroar mig lite eftersom jag och Sofia åker på skidresa till Borgafjäll på torsdag... Hoppas på att det bara är inbillning/efterkyla från gårdagen för jag tänker inte missa att åka slalom bara på grund av nån dum förkylning! Ska ägna kvällen åt att knarka ännu mera te och gå och lägga mig tidigt. Är ganska trött eftersom jag inte fick så mycket sömn inatt (och nej Sofia, det är inget du ska misstolka) då min granne av någon anledning bestämde sig för att möblera om halv tolv en söndagskväll och sen höll på i ett par timmar, åh vad jag älskar att bo i ett studentområde ibland! Men nu ska jag inte klaga, har bestämt mig för att vara glad den här läsperioden så lika bra att börja någon gång =)

Av Agnes - 7 januari 2012 19:00

Nu är jag tillbaka uppe i Luleå igen och har återhämtat mig någorlunda efter en seg tågresa. Jag hade tänkt skriva redan i torsdags men efter förseningar, försök till att packa upp, träning och matlagning blev klockan för mycket och igår vet jag inte vart dagen tog vägen. Nu är det alltså redan lördag och det börjar dra ihop sig mot redovisning i luftmotorprojektet, något som jag hade  hoppats på att slippa medverka i men idag råkade jag visst ställa upp som frivillig för att redovisa...


Det har varit både skönt och roligt att vara hemma ett par veckor men nu var det faktiskt kul att komma tillbaka till lite snö och några minusgrader, det var ju inte mycket till vinter där nere. Trots det lyckades jag, Ida och Agnes faktiskt bygga årets första två små snögubbar under den enda dagen med snö, det började faktiskt regna redan innan vi hunnit därifrån. Resultatet blev en gullig/mordisk kyckling och en zombiekatt med bara ett halvt huvud (eftersom jag råkade tappa snöbollen och vi inte orkade göra en ny).

  

En annan bild som som jag lovat ska komma upp på bloggen är pepparkakshuset som vi byggde innan jul. Jag är ledsen att det tagit så lång tid, inte bara med bilden utan även med uppdateringar... Har fått veta att senaste gången jag skrev var i november, dålig stil! Här kommer i alla fall Eiffeltornet och kan tillägga att nästa år ska vi nog försöka hålla oss inom lite mer rimliga ramar och om inte annat satsa på en något mindre variant.

   


Ni ska få ett par bilder från nyårsvandringarna också innan jag måste skynda mig att få på mig termobyxorna för nu ska jag ut och åka pulka =)


     


Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards