Alla inlägg under februari 2020

Av Agnes - 29 februari 2020 20:38

Just nu känner jag mig väldigt icke-studentig. Jag sitter ensam i Alex lägenhet och jag tror jag kan höra minst tre olika fester som pågår i lägenheterna runt om. Alex är på nån brandpub med klassen och här sitter jag: i pyjamas, invirad i en filt och spelar tv-spel, dricker te och äter godis. Men jag ska faktiskt ut nästa helg (på finsittning) så jag måste ju ladda upp för det? (PS, hans rum ser lite stökigt ut på bilden men det är bara jag som spridit ut mina saker lite)

Av Agnes - 22 februari 2020 18:20

Efter en tuff vecka med deltenta och laboration i kemi samt dugga och inlämning av labbrapport i fysik har jag det liiiite lugnare igen. Och vad passar inte bättre då än lite besök? Hanna och Meiju orkade ta sig hit upp och välkomnades med -20° (hela veckan innan och nu efter har det varit runt nollan) Jag har dock varit tvungen att vara lite osocial för att skriva labbrapport till kemin. Igår när jag va i skolan mellan 8 och 16 gick ca 70% av tiden åt till att jag och min labkompis satt fast på samma uppgift. (Jag tycker inte så mycket om kemi just nu) Det enda positiva med att sitta fast så länge är att man blir vääääldigt glad när man väl löser den dumma skituppgiften (fast vi inte riktigt vet hur) Men men nu är det helg och då får man ta det lite lugnt och vara tacksam över att man har sällskap!

Av Agnes - 13 februari 2020 15:19

Av Agnes - 13 februari 2020 14:46

Efter en lite stressig start på veckan där jag suttit och svurit åt dumma fysikuppgifter och skrivit fysikrapport är det äntligen lite lugnare. Nästa vecka är det dags för andra deltentan i kemi så kommer snart stressa för det (klarade första trots att jag skrev fel syra!!!)  Men som sagt nu är det hyfsat lugnt så därför passar jag på att ge er en liten uppdatering från helgen. 


Efter en lång väntan orkade (äntligen) Moa och Ida komma upp. Jag välkommnade dom på fredagmorgonen med egengjorde källarfranska (tycker jag får lite plusspoäng för det) Nästa dag (lördagen) hade jag dock noll koll mesta av tiden. Blev tillsagd att fylla en termos med kaffe, klä mig varmt och ta med badkläder. I bilen satt jag och va lite spänd och en aning nervös över vad dom hade hittat på... men det hela slutade väldigt bra! Efter en mysig promenad vid piteälven åkte vi och badade jacuzzi mitt ute i skogen (och såg massa cooola trädkojor!) Söndagen va ganksa lugn. Vi bjöd över alex (för tydligen var det viktigt att få träffa honom) och åt ehhh cremmla?? (croissant semla) gott men mättande!


(Bilderna kommer ovanför (orkar inte lägga över från mobilen)

Av Agnes - 5 februari 2020 17:47

Då va tentaresultaten ute? Jag klarade matten!!! Vet inte med hur mycket men jag bryr mig inte för jag fick en trea. Ekonomin gick dock som förväntat, underkänt! Men jag är inte ensam? av 219 som skrev tentan (där alla läser civilingenjörsinrikning) blev 45% underkända! Tycker det säger en del om ekonomikursen. Bara att tagga omtenta då

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards