Alla inlägg under juni 2011

Av Agnes - 5 juni 2011 09:01

Pigg och glad efter långt ifrån tillräckligt många timmars sömn. Avslutningsfestivalen igår var riktigt kul för att vara på STUK, livemusik funkar alltid även om stället i sig är tråkigt. Gick hem redan vid två-tiden men sen kan någon (Irmeli) ha fått den smarta idén att vi skulle åka och bada. Så klockan fyra på morgonen packade vi ihop våra badsaker och cyklade iväg för att ta årets första dopp. Eftersom vi var i Luleå hade solen gått upp för länge sen och det kändes mer som att klockan var straxt efter fyra på eftermiddagen. Efter lite skrikande (men inte så mycket eftersom vi var precis vid ett bostaddsområde) hade till och med Sofia doppat sig och sen var det bara att cykla hem igen, ingen utav oss kan vara riktigt normal...


Fick lära mig några flirttips igår (vilket tydligen behövdes...). Jag trodde att om en kille säger typ "hej, jag känner igen dig, har vi träffats förut?" så undrar han faktiskt bara vart han känner igen dig ifrån. Jag vet ju själv hur störande det är när man vet att man sett en person tidigare men inte kan placera honom/henne så då är det väl inte så konstigt att man frågar?


Tror jag har hunnit säga det till ganska många redan men det skadar inte att upprepa sig. Mattetentan igår gick förvånansvärt bra, det kändes faktiskt som att jag har klarat den! Men bara för att jag säger så kommer jag säkert ha tänkt helt fel på alla uppgifter och trott att de var mycket enklare än de egentligen var, man vet aldrig med matte... Men orka oroa sig för det, jag har ju faktiskt sommarlov nu =) Det ser ut att bli en jättefin dag så ska försöka städa/packa så fort som möjligt så att jag kan komma ut sen.

Av Agnes - 2 juni 2011 20:59

Orginaltentorna skrivna, en dum mattetenta kvar innan "sommarlovet" kan börja. Börjar känna mig lite stressad inför hemresan med tanke på hur mycket jag måste hinna med innan jag kan sätta mig på tåget på måndag eftermiddag.


Lördagen är fullbokad med tentaskrivande, frisörtid och avslutningsfestival (ja, de två senare kanske inte är helt nödvändiga men efter att ha ägnat 3 dagar åt att råplugga inför en mattetenta som jag ändå inte kommer att klara kan lite onödiga saker vara  nyttiga). På söndag är det dags för årets första dopp och en hejdå-grillkväll (börjar få till några traditioner här uppe ;P) och sen är det bara måndagen kvar...


Finns inte så mycket att berätta om den senaste veckan, har ägnat den mesta tiden åt att plugga. Förra helgen skulle jag försöka färga mitt hår och man kan väl säga att det inte riktigt blev som jag hade tänkt. Tror inte ens jag tänker försöka beskriva det utan ni får helt enkelt se vad ni tycker när jag kommer hem, jag själv kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte.


I tisdags passade jag på att andas lite och tog en promenad i ösregnet, självklart slutade det med att jag inte kunde låta bli att testa några vattenpölar och kom hem dyngsur. Har även bokat biljetter till vinterns Motörhead-konsert i Luleå. Visst är det ett antal månader kvar till December men nu har jag något att se fram emot i vintermörkret.


Nu blir det ännu en tidig kväll med ett par scrubs-avsnitt så att jag orkar gå upp och göra det sista matte-rycket imorgon, för tillfället älskar jag mitt liv =P

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards