Alla inlägg under november 2009

Av Agnes - 30 november 2009 18:06

Idag var det livsfarligt här! Vad som började som snö övergick under dagen till regn men marken var fortfarande så pass kall att regnet frös och vägen blev täckt av is samtidigt som det fortsatte att regna. Jag överdriver inte när jag säger att det hade gått att snöra på sig skridskorna och åka till skolan istället för att gå, det hade antlagligen varit mycket säkrare... Folk gick och höll varandra i hand för att inte halka men ändå såg man folk som låg på marken rätt som det var eller andra med dyngsura kläder efter en ofrivillig "simtur". Själv klarade jag mig fakktiskt otroligt nog men det här är nog första gången som jag hoppas att det ska bli riktigt varmt imorrn för om det fryser på nu...


Nästa fredag är det dags för julsittnig med tema "jul i rutan", någon som har ett bra förslag på utklädnad? Själv kommer jag inte på något kul och jag börjar bli lite smått stressad ;P

Av Agnes - 29 november 2009 22:15

Första advent och det var faktiskt lite julstämning i luften =)

Fortfarande ingen snö men åtminstonde närmare 15 minusgarder, strålande sol

(i hela 3 timmar! ;P) och ett tjockt lager frost.


Vi ägnade hela dagen åt julpyssel såsom pappersvikning, pepparkasbak julkortstillverkning och så självklart byggde vi ett pepparkakshus. Vad som var tänkt att bli ett litet och inte så tidskrävande projekt råkade växa till en halvmeter stor borg inklusvie vallgrav med krokodiler. Jag orkar inte ens tänka på hur många timmar det tog att få ihop det och när det kom till garneringen var vi rätt så trötta så den blev som den blev...


 Under dagen lystnade vi självklart på en massa jullåtar och jag hittade faktiskt några som jag gillade... För den som vill lyssna på jullåtar i en lite annorlunda tappning, kolla in den här skivan: The Rock Heroes – Heavy Metal Christmas


  

Av Agnes - 21 november 2009 20:15

Jag har äntligen köpt en jacka =)

Det krävdes bara 6 vändor in till stan varav två var totala genomgångar av samtliga sortiment... Och ändå fick jag inte precis den jackan jag ville utan fick nöja mig med en röd vilket jag egentligen inte passar i men wtf, bättre att se dum ut än att rysa ihjäl, eller?


Sen tog jag äntligen tag i saken och gjorde en storstädning i mitt rum så nu går  det faktiskt att bo här igen. Och folk som är dammallergiker kan förhoppningsvis gå innanför dörren utan att få allergisk reaktion. Fördelen med att umgås med sånna personer, man måste helt enkelt städa ibland =P


  

Min röda, väldigt varma och stora jacka.

Om man kollar riktigt noga kan man skymta mig någonstan innanför allt ludd ;P

Av Agnes - 19 november 2009 08:30

Jag klarade mattetentan! =D
Ok, långt ifrån alla rätt men vem bryr sig? Jag slipper omtentan =)

Av Agnes - 16 november 2009 20:51

Världens värsta dag hittils, men jag överlevde =) Eller, klockan är bara 9 så jag kanske inte ska säga för mycket..

Vi inledde dagen med 4timmar matteföreläsning, på en måndagsmorgon, vem är det som gör schemat egentligen?! Och gissa vad vi hade efter det? Jo, ytterligare en föreläsning! Behöver jag säga att humöret inte riktigt var på topp efter det? Och som om inte det vore nog ligger jag dessutom jättemycket efter i både matten och fysiken så resten av dagen ägnades åt ännu mer pluggande och jag kom ändå inte ikapp (ja, jag tycker synd om mig själv just nu).

Jag kan även tillägga att efter över en vecka med snö och minusgrader har vädret nu slagit om, regn, slask och isgata, låter det inte underbart?


Men för att inte göra er alltför deprimerade kan jag berätta om en liten rolig grej som vi fick se idag på fysiken (efter en lång föreläsning om att vi inte ska vara rädda för att göra fel). Det är lätt att göra misstag så vi fick se en massa exempel på hur andra hade tänk fel, här ett ett utav dem:


 

  

En ganska smart lösning tycker jag, undra om personen fick poäng för den..

Av Agnes - 15 november 2009 18:45

Nu har jag slösat bort en hel helg på att gå igenom varenda affär i Luleå på jakt efter en vinterjacka. Jag har säkert provat över 50 olika modeller och storlekar men ändå inte hittat någon som jag ens skulle kunna tänka mig att köpa! Antingen är de inte tillräckligt varma eller så går det inte att röra sig i dem, tänk er en jacka där armarna är så tjocka att de står rakt ut från kroppen, man ser ut som en väldigt tjock robot när man försöker gå eller röra sig överhuvudtaget. Även det säkert finns folk som klär i den looken känner jag att den inte riktigt är för mig så jakten får väl lov att fortsätta.. Om någon råkar få syn på en snygg jacka är jag tacksam för tips =P

Av Agnes - 9 november 2009 20:47

Nu har jag varit dålig på att uppdatera ett tag men jag skyller på att jag inte har något att skriva om. Vi har inte fått tillbaka några tentor eller nåt annat skoj ;P Skolan flyter på som vanligt, de nya lärarna verkar helt okej och förklarar så att man förstår vad de pratar om (nästan åtminstonde).


Det snöade hela helgen så i lördags passade vi på att vara ute lite. Det slutade med nån timme snöbollskrig, en drygt 2m hög snögubbe och självklart helt dyngsura kläder! Men nu har jag en snökille utandör fönstret som håller mig sällskap =) Kanske kan han skrämma bort personen som håller på att knacka på mitt fönster också...



  

Av Agnes - 2 november 2009 18:55

I helgen var Ida och Elin här =) Jag kanske ska börja med den officiella ursäkt som jag lovat dem... De lyckades faktiskt mot förmodan både ta sig hit och hem igen utan missöden så förlåt att jag tvivlade på er!


Jag höll på att skriva att det blev en lugn helg men det hade nog varit fel ordval. Visst, vi gjorde inte särskilt mycket men ändå var det fullt upp hela tiden och inte en enda tyst minut. I fredags höll jag på att bli galen på dem när de alrig slutade sjunga "fredagsmys", efter några timmar är den låten rätt tjatig... Men det var lugnt värt det!

Nu kommer jag inte träffa någon annan hemifrån innan jul viket känns som väldigt lång tid. Förut har jag alltid kunnat se fram emot nästa besök när några/någon åker hem men nu är det flera veckor kvar. Kanske var det därför det kändes så otroligt tomt i lördags kväll, tur att jag är envis för annars hade jag åkt hem för länge sen.


Idag var det dags för skola igen med ny matteföreläsare och fysiklektioner. Vi fick däremot inte den läraren som jag var rädd för att vi skulle få (vi hade honom som vikarie en gång och han var verkligen hemsk!). Vår nya lärare verkar kanske lite gammaldags och det verkar som det kommer att bli mycket att anteckna men annars kan han nog vara bra... Det visade sig dessutom att jag redan läst lite drygt halva mattekursen så det kommer bara bli repetition för mig vilket betyder att jag kan ägna energin åt att förstå fysiken istället.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards