Alla inlägg den 16 november 2009

Av Agnes - 16 november 2009 20:51

Världens värsta dag hittils, men jag överlevde =) Eller, klockan är bara 9 så jag kanske inte ska säga för mycket..

Vi inledde dagen med 4timmar matteföreläsning, på en måndagsmorgon, vem är det som gör schemat egentligen?! Och gissa vad vi hade efter det? Jo, ytterligare en föreläsning! Behöver jag säga att humöret inte riktigt var på topp efter det? Och som om inte det vore nog ligger jag dessutom jättemycket efter i både matten och fysiken så resten av dagen ägnades åt ännu mer pluggande och jag kom ändå inte ikapp (ja, jag tycker synd om mig själv just nu).

Jag kan även tillägga att efter över en vecka med snö och minusgrader har vädret nu slagit om, regn, slask och isgata, låter det inte underbart?


Men för att inte göra er alltför deprimerade kan jag berätta om en liten rolig grej som vi fick se idag på fysiken (efter en lång föreläsning om att vi inte ska vara rädda för att göra fel). Det är lätt att göra misstag så vi fick se en massa exempel på hur andra hade tänk fel, här ett ett utav dem:


 

  

En ganska smart lösning tycker jag, undra om personen fick poäng för den..

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards