Alla inlägg under mars 2012

Av Agnes - 1 mars 2012 23:03

Känner mig lätt uppgiven för tillfället (kanske inte världens bästa inledning med tanke på hur dålig jag har varit på att skriva den senaste tiden, nu kommer ni tro att jag är deprimerad eller liknande och så har jag oroat er helt i onödan för jag lovar, jag mår bra! Eller åtminstone helt okej). Kom hem för ungefär en timme sen efter att ha suttit i skolan med en dum hemuppgift och gick direkt till datorn för att fortsätta med skolarbetet, nu är klockan över 11 och jag är inte ens i närheten av att vara färdig för kvällen så lutar mot att det blir en lång natt... Det värsta är att så här har det sett ut de senaste kvällarna, jag har kommit hem mellan 7-9 och efter det har jag varit tvungen att fixa med saker jag inte hunnit med under dagen såsom att rätta rapportstycken eller skriva nya texter, kan säga att jag är ganska trött på den här rapporten vid det här laget. Imorgon ska den i alla fall lämnas in och förhoppningsvis ska vi hinna med allt tills dess, sen är det bara redovisningen kvar... Men nu ska jag sluta att klaga så mycket! Jag har ju faktiskt valt frivilligt att plugga (mer eller mindre åtminstone eftersom man i princip måste plugga vidare för att få ett jobb numera).


Har fått ett nytt smeknamn av mina så snälla gruppmedlemmar, "referenskärringen", nu när jag äntligen har fått ett smeknamn kunde de inte komma på ett lite fulare? Tydligen skriver jag alldeles för noggranna referenser och har lite bestämda åsikter om hur dessa ska formuleras, förstår inte vart de har fått det ifrån. Sen när har jag bestämda åsikter om någonting? Ojdå, nu blev det ännu mer projektprat. Förlåt, jag är arbetsskadad.


Har förstört mina händer efter gårdagen cafépass när jag skulle vara snäll och hjälpa till att grädda kakor, ugnen och jag kom inte riktigt överens vilket ett antal brännmärken är bevis för. Lite fick jag kanske skylla mig själv eftersom jag av någon outgrundlig anledning skulle kontrollera om en plåt fortfarande var varm, en plåt som jag precis tagit ut ur ugnen. Alla andra skador var jag däremot ett oskyldigt offer för! Ugnen och plåtarna verkade vara i maskopi för att ge mig något att komma ihåg kvällen för. På något sätt lyckades jag även klämma mig när jag plockade disk, fråga mig inte hur det gick till.


Nu ser jag fram emot en lugn helg utan massa plugg, tror till och med att jag ska sätta pluggförbud åtminstone på lördag så att jag kan komma ikapp när det gäller disk, tvätt och städning. Hur illa är det att jag ser fram emot att få ta tag i det...? Nej, jag har ingen feber och huvudet känns förhållandevis normalt =P

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards