Alla inlägg under december 2020

Av Agnes - 15 december 2020 22:41

Då va sista labben i Vattenkemin gjord! Som vanligt hade jag och min labbkompis inte full koll men vi löste det ändå. Och man fick ju känna sig lite cool (eller nått)med labbrock, glasögon, ansiktsmask och handskar. Som om man labbade med något lite farligt. (Man såg kanske inte så cool ut...)

Det kunde dock gått bättre. Det hela började med att jag lyckades lägga handen på en pytteliten glasbit så jag började blöda. Sen halvägs in i labben började jag få väldigt ont i huvudet. Nått som kan vara bra att tänka på till nästa gång är ju att inte stå med huvudet böjt brevid hinken med alla rester från titreringar med mera... Speciellt inte när det innehåller något som behövde hanteras i dragskåp, kan ha varit ammoniak... jaja, jag mår bra iallafall! Och nu är det bara en vecka kvar tills jag kommer hem!

Av Agnes - 1 december 2020 08:52

Första advent firades med lite jul-pyssel hos en kompis. Vi började med en gröt-lunch innan vi tog tag i pepparkakshusbygget. Vi var lite lata och satte bara ihop det med kristyr vilket gör att det inte riktigt är räta vinklar (det ser ut att kunna falla ihop vilken sekund som helst) men med massa godis och kristyr på blev det riktigt fint. Kanske lite fuskbygge men så kan det bli när inte morfar är med och hjälper till. Efter det satte vi oss och drack glögg medan vi gjorde apelsiner med nejlikor. Och självklart va det snö ute som gjorde det extra julmysigt. Det va en bra helg helt enkelt. Och nästa helg ska vi krossa huset och äta upp det! Sen är det bara drygt en vecka kvar innan jag och kiwi kommer hem. Hoppas ni också har lite snö då!

P.S lägg märke till den fina röken i skorstenen. Vi är ju nytänkande blivande ingenjörer, klart vi kan bygga rök av skummgranar

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards