Alla inlägg under juni 2010

Av Agnes - 8 juni 2010 15:15

Äntligen klar med packning och städning!

Helgen har gått så otroligt fort och nu är det redan dags att åka, jag fattar inte vart tiden tagit vägen.


I lördags var det avslutningsfestivalen och som sagt var det ganska tråkigt väder men vi kom iväg för att se några av de sista banden när det äntligen slutade regna. Musiken var riktigt bra men det var fortfarande kallt så efter ett par timmar med stelfrusna fingrar gav vi upp och gick hem istället.

Det var i alla fall vad jag hade tänkt men en halvtimme senare ringde en klasskompis och tvingade ut mig. Hans exakta ord var "antingen följer du med frivilligt eller så kommer jag och drar ut dig!" och jag tvivlar inte på att han talade sanning så vad skulle jag göra? Det blev en lite udda kväll med bara massa människor jag inte kände och techno/house men det var faktiskt inte så farligt, slog en tråkig hemmakväll åtminstone.


Annars har det inte hänt så mycket, det har flyttat in en jobbig kille i min korridor som tjatade om att vi skulle hitta på något. Jag gillar att bo i en osocial korridor där vi knappt hälsar på varandra så förhoppningsvis är han bara här över sommaren...


Men nu kommer taxin och hämtar mig om lite mindre än en halvtimme så börjar bli dags att packa ihop datorn. Jag vet inte hur jag ska kunna förflytta min packning, den ena väskan orkar jag knappt rubba trots att den har hjul! Och sen är det en stor bag plus datorväska också. Men allt går väl om man vill och som tur är åker jag inte själv den här gången så klarar jag det inte går det alltid att be om hjälp.


Ses snart =)



Av Agnes - 5 juni 2010 13:10

Nu är sista tentan för den här terminen avklarad och det är sommarlov!

Jag har några dagar kvar  med städning, packning och självklart en del festande innan det är dags att säga hejdå till alla och åka hem igen.


Igår tog jag första doppet för i år, lite drygt en månad försenat jämfört med tidigare år men det här är ändå Luleå. Vädret var kanske inte det bästa med regnet hängande i luften men konstigt nog var vattnet faktiskt inte så farligt kallt, jag tappade inte ens känseln i tårna!


Nu är det snart dags för avslutningsfestivalen, får väl se hur det blir. Med tanke på att det ösregnar just nu misstänker jag att det kommer bli blött...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards