Direktlänk till inlägg 19 september 2019

Ja, jag är dålig på att blogga? jag vet

Av Agnes - 19 september 2019 20:48

Jag är fullt medveten om att jag inte bloggat på ett tag nu (men tack för påminnelserna mamma och pappa) Det har bara varit lite mycket. Mina dagar har varit: vakna-gå till skolan-försöka hålla mig vaken på föreläsningar-sitta och plugga-komma på vad jag ska äta-försöka laga mat-sova

Jag är iallafall i princip frisk nu! Hostan och huvudvärken har försvunnit och istället ersatts av snuva? men det är nog för att det börjar bli lite kallt (knappt 2° imorrse)
Jag har även försökt laga lite mer mat och har redan tröttnat på att försöka komma på vad som är gott och lätt att laga? nästan all min mat involverar krossade tomater men det är ju gott sååå ska inte klaga (välkomnar dock förslag på annan mat)

Sen jag skrev sist har jag även börjat småhata MATLAB (ett program som vi ska använda i mattekursen). Jag har noll koll på vad jag gör men sist jag försökte göra en uppgift fick jag iallafall fram en graf som såg rätt ut, jag vet dock inte exakt hur jag gjorde men men? har ju ett tag till på mig att lära mig (yay) Vi har även börjat ha lite roligare sten-föreläsningar (har inte ens behövt kaffe för att ta mig igenom dom, vi har bytt till en lite piggare föreläsare)

Kan även meddela att ?kiwi is back?! Hon är sitt matglada jag igen, det upptäckte jag igår när jag skulle äta äpple och jag kände hur hon bet efter mina fötter? men det är trevligt att veta att hon inte har ändrats och verkar trivas. Har även beställt en transportbur så jag är redo för nästa hemresa (när den nu blir?)

Planen för helgen är iallafall att försöka plugga ikapp lite så jag hamnar i fas igen (det är MATLABs fel att jag ligger efter?) men vi får se hur det går

 
 
Ingen bild

Moa

19 september 2019 21:06

Ta lite ledigt från pluggandet ibland! Tänk på att du ska orka 5år... Vill du ha recept som involverar fetaost eller bladspenat har jag mycket att välja på😜

 
Ingen bild

mormor

24 september 2019 17:34

Förbannade skit.Skrev en lång kommentar och så bara försvann den.
Ha det bra. Strunta i vad du äter, bara du blir mätt. Kramar

 
Ingen bild

Ida

26 september 2019 12:00

Åh, MATLAB och stenföreläsningar... vilka minnen det väcker!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards