Direktlänk till inlägg 15 april 2011

It's hard to keep together when you don't know where to start

Av Agnes - 15 april 2011 13:40

Nu har jag varit dålig på att skriva igen... Det händer egentligen inte så mycket men jag förstår inte vart tiden försvinner, jag hinner aldrig med allt jag vill göra under en dag.


Så lite kort uppdatering om vad som hänt sen sist:

Vi firade Amamdas födelsedag lite försenat förra helgen. Jag gjorde ett försök till att baka en tårta med den blev inte så god som jag hade tänkt mig, får se om jag ger den ett nytt försök nån annan gång för i teorin borde den vara god.


I vår ena kurs fick vi kolla på barnprogram för att lära oss hur en växellåda fungerade. Evas funkarprogram riktar sig till barn under 10år, det visade de för studenter på universitetsnivå... Det var dock jättebra och för första gången förstod jag varför man ska använda kopplingen när man växlar, vem sa att tv gör en dummare?


Jag provjobbade min sista gång i caféet igår då jag bakade. Jag fick beröm för hur slät min morotskakaglasyr var, det säger väl en hel del om hur gärna de vill få in folk i laget... Tyvärr upptäckte jag att jag är lite väl svag för komplimanger när det gäller mina bakkunskaper för bara det gjorde att jag nästan började överväga att gå med i laget, jag vet att jag är patetisk ;P


Jag tror att jag har lyckats ta död på ännu en orkide, de blommorna gillar verkligen inte mig. Jag får nog hålla mig till plastblommor i fortsättningen.


Det börjar dra ihop sig till m-banketten så måste bestämma om jag vill gå eller inte. Har ju hittils inte varit på någon riktig finsittning så känns som det börjar bli dags men samtidigt känner jag mig inte alltför lockad av att behöva leta balklänning. Kanske ska vänta ett tag till?



 

Mina nya pjäxor =) Kanske lite fel säsong för att köpa skidutrustning men vi har ju faktiskt lite snö kvar, utanför mitt fönster är snön fortfarande ungefär meterhög.


Nu ska jag skynda mig att slänga ihop en citronkladdkaka innan jag ska springa iväg till caféet igen (fråga mig inte vad ajg tänkte på när jag erbjöd mig att hjälpa till nån timme i eftermiddag). Ikväll blir det påskmiddag hos Amanda, stackars henne som har stått och lagat mat större delen av dagen.


Förlåt för ett väldigt rörigt inlägg, ska försöka bättra mig till nästa gång.

 
 
Ingen bild

Pappa

15 april 2011 17:34

Snygga pjäxor! ':), :/?
Kommer du hinna testa dem nåt innan det blir sommar också uppe hos dig?
Mamma hälsar :-)

Agnes

15 april 2011 22:55

Haha jag vet =)
Snyggt försök till smiley men varför kommatecken och en halvsur helg? ;P
Nja, blir nog lite svårt att hinna med det, är tydligen hemskt underlag i backarna...

 
Ingen bild

pappa

16 april 2011 09:14

Dom där smilisarna betyder justa grejor,,snygg färg och skoskav.......hänger du inte med......?

Agnes

16 april 2011 17:15

haha hur kommer skoskav in i bilden?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards