Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Första dagen

Av Agnes - 27 augusti 2012 23:28

Första dagen avklarad!


Efter en hektisk morgon (med bland annat borttappade cykelnycklar) kom jag tillslut iväg. Till min stora förvåning lyckades jag hitta till dagens första anhalt – Pollax, där uppropet skulle hållas. Mycket tal, mycket nya människor, mycket nytt att hålla reda på.


Har även haft min första föreläsning vilket var en ren skräckupplevelse! Vi skulle ha ett enkelt pass med lite repetition av matte – väldigt basic fick vi förklarat för oss. Vi kom dit, föreläsaren (en gammal elev) började gå igenom sånt man lärt sig tidigare. Jag hade glömt glasögon och hade därför svårt att läsa på tavlan men i början gick det att hänga med. Sen började helvetet. Föreläsaren pratade snabbare och snabbare och kom in på saker som jag aldrig ens hört förut. Sen gav han oss en inlämningsuppgift till imorgon som jag inte förstod minsta lilla av. Och det bara fortsatte och fortsatte – tror aldrig jag har sett någon klämma in så många och så komplicerade formler på så kort tid. Så jag satt där och kände paniken stiga för att sedan övergå i någon slags hysterisk humor som spred sig runt i hela salen. Jag tror vi alla undrade var sjutton vi hamnat och vad vi gett oss in på…! När så föreläsaren stannar upp. Tar av sig kavajen. Under den har han en t-shirt med en stor tryckt text –


YOU GOT NILS’D!


Det jag trodde var en föreläsning från helvetet visade sig alltså vara en episk grundlurning.


Efter det blev det lite koll av nationer, lite lunch, lite häng med klassen och annat mys. Sen valde jag att prioritera sängen ikväll framför utgång, som stod på schemat. Det har varit en väldigt lång dag och det blir upp tidigt imorgon.

Men jag tror att jag kommer trivas bra här! 

 
 
Ingen bild

Pappa

29 augusti 2012 08:29

Vad menas med "YOU GOT NILS´D! " ? Vi förstår inte riktigt...
Är det någon sådan smileys igen.......
Kul att ni blev lurade

Agnes

31 augusti 2012 18:06

Eftersom Ida tydligen är dålig på att svara får väl jag göra det. Läraren hette Nils och menade med den texten bara att han satt dit hela klassen, fejkföreläsningar är ganska vanligt under nolle-p eller vad Ida nu kallar det =) Och ja, det sista var en glad smiley

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards