Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Agnes - 5 mars 2013 19:41

Okeeej nu har det gått över en vecka sen senaste inlägget - dålig stil av oss!


Till mitt försvar så har jag haft ganska fullt upp den senaste veckan. Skolan börjar verkligen kännas - mindre än två veckor kvar tills tentorna drar igång (har tre tentor på 5 dagar) så jag har försökt komma igång med plugget på allvar. Samtidigt har jag tränat ganska mycket. Köpte månadskort på friskis och svettis så att jag dels kan variera träningen lite samt att jag kan träna där när jag inte hinner tll fäktningen. Har so far hunnit med två gympass och ett skivstång-intervall pass (PAIN). Imorgon ska jag på ett cirkelfyspass också. Satsar på att bli BIFF. 


Är osams med min cykel! Mitt busskort gick ut förra veckan så då bestämde jag mig för att det var dags att börja cykla igen. Det höll dock inte min cykel med om och för att visa sitt misstycke bestämde den sig för att börja skrika och knaka och ha alla möjliga hemska ljud för sig när jag trampar. Inte nog med det utan framdäcket har också fått för sig att framkalla något mystisk ploppande ljud. Tillsammans gjorde det att min hemförd igår var som att ta sig fram ackompanjerad av en hel jävla orkester. Bestämde mig för att ge upp och lämna in den, förhoppningsvis blir det inte överdrivet dyrt. 


För att spinna vidare på min dumma-grejer-i-mitt-liv-som-bara-skiter-sig-lista - jag har numera inte längre något kök. Mitt kök ska nämligen "renoveras", som de så fint kallar det. Vad det egentligen innebär är att de kladdar på lite färg på väggar och köksluckor så att köket ser respektabelt ut en liten stund (dock ignorerar dom de stinkande kyl/frysarna, de trasiga möblerna och de mycket tveksamt fungerande spisarna). Det innebär att vi nu, under de tre kommande veckorna, måste dela kök med grannkorridoren. Sedan är det deras tur att få "nytt kök" vilket gör att vi under totalt 6 veckor kommer att vara 24 personer som delar på ett kök, som knappt är dugligt för 12. 

(och för att göra allting ännu bättre så kommer de att höja hyrorna när allt är klart)


Funderar allvarligt på att ta fasta på pappas förslag och ringa och hota fastighetsägarna, alternativt kedja fast mig utanför deras kontor..... 



Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards