Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Agnes - 10 maj 2013 21:57






Tog en mysig kvällspromenad i vårsolen! Bor nära ett superfint naturreservat där det finns massa gröna kullar, vattengrejer, fårhagar, skrikande fåglar, hoppande harar och massa glada pensionärer! Var säkert ute i runt 2 timmar!  


Såg sjukt många sniglar! (någonting med snäckor och svarta vinbär??) På bara några meter räknade vi till 31 sniglar, sen gav vi upp. 



                   



Nu har vi dock fått nog av mysigheter - nu blir det chips och skräckfilm istället! 

Av Agnes - 10 maj 2013 10:20

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mina sömnvanor, det här är andra gången på hyfsat kort tid som jag vaknar av att jag dunkat huvudet i väggen, något som aldrig har hänt tidigare. Förra gången tror jag att  jag hade "tappat bort mig" i sängen och trodde att jag låg på andra sidan så när jag försökte vända mig om var väggen ivägen. Jag har däremot ingen aning varför jag var tvungen att nicka med huvudet medan jag vände mig om...


Inatt slog jag också huvudet i väggen men den här gången måste jag ha suttit upp eller börjat resa mig för jag träffade ungefär två decimeter upp på väggen, precis där en trälist runt sängen slutar. Jag vaknade av att min överläpp träffade just den listen med lätt blodsmak i munnen och en väldigt förvirrad känsla. Några timmar senare när det var dags att gå upp fick jag se resultatet i spegeln, lätt svullen och inte vackert! Med lite is och en hel del tur har svullnaden redan nu gått ner och jag ser faktiskt normal ut igen! Eller ja, så normal jag någonsin sett ut....


Vet inte om det är jag som påbörjat någon form av stridsträning i sömnen eller om det är min säng som blivit mordisk, i vilket fall som helst känns det för tillfället säkrare att vara vaken.   

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards