Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

En bortslösad förmiddag och en lite korkad avslutning

Av Agnes - 30 januari 2014 22:26

Jag tror att det här har börjat bli en träningsblogg... Och nu har Ida till och med börjat lägga upp träningsbilder, det här kommer inte sluta bra =P


Jag kommer inte ihåg när jag skrev sist men nu har jag i alla fall fått bekräftat att jag får göra exjobb hos Volvo och tackat ja till det. För tillfället väntar jag på att få godkänt från skolan och en handledare så att jag kan dra igång och åka ner till Göteborg för att se vad det är jag ska göra egentligen. Okej, det låter som att jag har tackat ja till vad som helst utan att veta vad det innebär, jag har fått beskrivning, pratat med chefen för produktion och sett bilder från produktionslinan men det är fortfarande en annan sak att se det på riktigt. Plus att jag är lite nyfiken på personen som skickar svordommar och flirtande smileysar i ett exjobbsförslag =P


Idag har jag varit till Sundeby sjukhus för en uppföljnig av medicinering och allt annat. Jag hade två tider med en halvtimme mellan, dels hos en sköterksa som skulle visa hur ett datasystem fungerade och dels hos läkaren. Eftersom sjukhuset ligger så otroligt bra placerat så tar det lite tid att ta sig dit med buss. Tolat tog allting, inklusive resor, drygt tre timmar, av dessa tre timmar tog de båda besöken tillsammans mindre än tio minuter. Datasystemet var löjligt enkelt, jag vet inte varför de behövde ha en "kurs" i det. Läkaren konstaterde att alla prover sett bra ut och var förvånad över att jag inte längre känner av några problem, tydligen hade jag ordentligt svullna leder förra gången jag var där.


Sen var jag otroligt korkad idag och gick på ett spinningpass (sry, skulle försöka hålla mig borta från träningsprat jag vet). Problemet är att jag är ganska trött i benen nu och jag ska åka slalom på lördag. Jättekul med slalom! Men mina lår kommer aldrig hinna återhämta sig till dess... Jag vet inte hur jag tänkte.

 
 
Malin Sterner

Malin Sterner

3 februari 2014 13:46

Hej.
Först och främst, grattis till exjobbet hos Volvo!

Jag är just nu praktikant på Academic Work och vi ska skriva ett inlägg på vår blogg om exjobb. Vi vill gärna dela med oss av andras erfarenheter kring exjobb så att vi kan tipsa de som ska börja söka sina vad de ska tänka på och inte.
Du har ju som sagt kommit igång lite och det vore toppen om du kunde dela med dig av dina erfarenheter. Så jag undrar lite hur du gick till väga för att få kontakt med Volvo och har du några tips till de som ska börja med sina exjobb?

Du får gärna maila mig dina svar innan onsdagkväll!
Självklart länkar vi till dig men du får även vara anonym om du hellre vill det.

Med vänliga hälsningar
Malin Sterner
Academic Work
sterner.malin@academicwork.se

http://blogg.academicwork.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards