Alla inlägg den 10 september 2014

Av Agnes - 10 september 2014 22:52

Då var det väl dags att komma igång här också! Några veckor sent, men jag är ju i alla fall snabbare än Moa *nudge nudge*. 


Tillbaka i Uppsala och tillbaka i samma gamla vanor igen, vilket faktiskt känns riktigt bra! Skolan har börjat med en skön mjukstart. Vi läser bara en enda (stor) kurs den här terminen så schemat är inte lika fullspäckat som det brukar vara samt att kursen i sig känns något lättsammare och roligare än många av de tidigare jag läst. Den kurs vi läser nu heter meterologi, hydrologi och mätteknik och den innefattar lite allt möjligt, bland annat exkursioner, studiebesök och projekt vilket gör att jag tror att det kommer bli en ganska rolig kurs! Än så länge känner jag mig taggad i alla fall och har bara sovit mig igenom en enda föreläsningn hittills (till mitt försvar var den faktiskt helt sjukt tråkig och tog ändå inte upp något som skulle komma på tentan sååå aattt...). 


Annars har jag försökt kick-starta ordentligt med träningen, vilket känns så grymt skönt. Har kört en blandning av fäktning, löpning, jobbiga friskis-pass och helt olidligt hemska friskis-pass! Det är så skönt att komma igång igen, pizza-magen börjar stelna till sig och jag tycker mig börja se skymten av en liten lårmuskel också - snart så är jag med i spelet igen! 


I helgen är det dags för kulturnatt! Tredje året för mig nu, men jag tycker det är kul ändå. Antagligen får jag besök av Sara också vilket ska bli sjukt mysigt. Dock är hon lite nyopererad så får vi väl satsa på de lite lugnare aktiviteterna, jag får ta och skippa bastu-yogan i år ;) 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards