Direktlänk till inlägg 22 april 2010

And after all this, wont you give me a smile?

Av Agnes - 22 april 2010 19:41

Våld löser allt! Okej, kanske inte riktigt allt men åtminstone allt som har med teknik att göra.


Jag berättade för pappa för några dagar sen om min icke fungerande cykelpump och det har säkert spridit sig så det skadar väl inte att berätta den historien för er andra också... Eftersom jag gillar att cykla tänkte jag att det var lika bra att jag köpte en cykelpump och allt fungerade jättebra fram tills att jag faktiskt behövde använda pumpen. I vanliga fall är det ju bara att dra/pumpa och det brukar vara helt uppenbart hur man ska göra men inte med den här pumpen.

Den ser ute lite som ett "rör" och mitt problem var att jag inte kunde göra något med röret eftersom alla delar satt stenhårt fast. Behöver jag säga att pappa hade ganska roligt åt det här? Hans förslag var att gå till butiken och fråga hur den fungerade eventuellt skicka en bilså att han kunde förklara för mig.


Men nu har jag löst problemet helt själv=) Eller jag hade lite hjälp av mitt golv... Det krävdes bara ett litet försiktigt kast (tänk "jävla cykelpump!!" och ett väldigt patetiskt aggresivt skrik) och sen fungerade allt som det skulle.

Det visade sig att en del som jag flera gånger hade försökt vrida på utan resultat faktiskt gick att rubba med lätt mängd våld.


Det pinsamma är att det här inte är första gången mitt golv har fått hjälpa mig att lösa såna här problem och antagligen inte kommer bli den sista heller. Jag kommer inte ihåg om jag berättade om min cykellampa som inte ville fungera men i värsta fall får ni läsa om det igen.

Jag kunde inte förstå vad feler var eftersom lampan var helt ny, jag hade satt i oanvända batterier och kollat jag vet inte hur många gånger att dessa satt åt rätt håll. Det slutade med att lampan råkade ramla i golvet så att batterihållaren ramlade ut och jag upptäckte att man kunde sätta i ytterligare två betterier.


Egentligen är det väl såna här saker jag borde hålla tyst om, särskild med tanke på att jag går en teknisk utbildning men som jag ser det är det produktutvecklarnas fel ;P Hur svårt hade det varit att sätta en liten bruksanvisning på sakerna eller när det gäller cykellampan bara skriva hur många betterier som krävdes? Gränssnittet i de här fallen var mer eller mindre värdelöst. (och nej jag var inte seriös, jag vet att det är mitt eget fel)


Och nu till sist lägger jag upp en bild åt mamma. Hon bad egentligen om en bild när jag hade på mig hjälmen men det kan hon glömma, riktigt så "nördig" har jag inte blivit än =P

  

 
 
Ingen bild

Elin

22 april 2010 20:39

Haha jag kan inte sluta skratta! du är så smart alltså! ;D

 
Ingen bild

Johan

22 april 2010 21:37

Snygg hjälm, vad för märke och modell. Köpt varifrån? Tänkte också ta tag i saken och börja använda hjälm nu.

 
Ingen bild

IIdaA

22 april 2010 23:15

ojdå, skickade visst min förra kommentar lite för tidigt.... men det krävs en påminnelse: teknik teknik teknik MOA!

 
Ingen bild

Sv. Elin

23 april 2010 11:27

Haha kanske inte när det gäller cykelutrustning... ;P

 
Ingen bild

Sv. Johan

23 april 2010 11:37

För att vara hjälm är den helt okej...
Stadium, Märke: Soc, Modell: U PRO

 
Ingen bild

Sv. Ida

23 april 2010 11:38

Jaja, alla kan inte vara lika smarta som du är ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards