Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Bäst att skriva så inte Ida går om mig

Av Agnes - 7 mars 2013 20:26

Jag erkänner, jag har varit värdelös på att skriva. Det är illa när Ida hinner skriva flera inlägg på rad!


Vad har jag gjort sen Ida och Agnes var och hälsade på... Jag ville mörda jan hedhs receptbok när jag skulle baka Irmelis tårta, varför ska han göra så himla komplicerade recept?! Jag har insett att många av recepten kräver ett par händer så den boken får följa med mig hem över sommaren, tror Agnes skulle vara en perfekt andra-hand (Ida skulle bara äta upp allt som hade med choklad att göra....). Kollat massa skidåkning såklart men fortfarande inte tagit mig iväg själv, det börjar faktiskt vara illa. Idag var det perfekt väder, cirka fem minusgrader och strålande sol, spåren borde vara hårda eftersom det var varmt förrá veckan men eftersom det snöade ganska mycket i börja på veckan borde de inte vara isiga. Det har till och med gått så långt att när jag kollade på vasaloppet i söndags så blev jag avundsjuk och bestämde mig för att jag också ville åka det någon gång, det måste vara något fel på min mentala hälsa. Mamma lovade (mer eller mindre, och med ganska mycket egen tolkning involverat) att hon skulle följa med och Ida verkade inte vara så svårövertalad, ett litet löfte om en chokladkaka bara så var hon med. Pappa ställde direkt upp som tränare, vallateam och mental coach så nu är bara frågan vad Agnes ska göra så är hela familjen involverad i va som måste vara en utav mina värsta idéer hittils...


Tentaperioden börjar närma sig med stormsteg och jag kan inte göra annat än att varna er, nästa vecka kommer jag antagligen att vara hemsk! Alla mina obligatoriska moment i ena kursen ligger under en vecka och enligt planeringen ska vi lägga ner ungefär 60 timmar bara på en kurs, plus 20 timmar på min andra kurs, riktigt bra planering! Som tur var blev en labb inställd men jag kommer nog ha lite att göra ändå... Sen är det en lugn vecka med tentaplugg, tenta och sen Kittelfjäll. Under den veckan ska jag även undersöka mina fötter eftersom jag äntligen bokat en tid! De kommer med största sannolikhet att fixa nya sulor åt mig som jag isåfall hinner få innan skidresan, förhoppningsvis gör det kanske att jag faktiskt kan åka skidor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards