Direktlänk till inlägg 30 september 2013

Zorbing!!

Av Agnes - 30 september 2013 22:16

Måste ju berätta om zorbingen! 

   


Kan börja med att avslöja att det var ingen som spydde (även om det var ganska nära för jockes del - haha!). 


Vi tog oss som sagt till Stockholm i lördagsmorse (jag gick upp 06.00 på min lediga dag...) och sedan vidare ut till något ställe som hette botkyrka (typ). Efter många om och men, felaktiga tunnelbanestationer, konstiga industriområden och små grusvägar lyckades vi tillslut hitta till rätt ställe. Där möttes vi av en ganska så enorm boll som var minst sagt skrämmande (kändes inte bättre när vi fick se några andra bli inslängda i bollen och sedan nerputtade, vilt skrikandes, för backen). När det sedan var dags för våran tur så fick vi gå upp för den, faktiskt inte alltför imopnerande, backen. Bollen transporterades upp på en fyrhjuling av en ganska grumpy gubbe. Väl uppe blev vi tillsagda att hoppa in i bollen (genom det konstiga hålet på sidan) och spänna fast oss. Jag gjorde så gott jag kunde men när allt var färdigt tyckte jag att alla spännen satt oroväckande lösa - jag hade enkelt bara kunnat kliva ur hela selen. När jag uttryckte min oro för att trilla ur selen och rulla runt som en liten hamster i bollen så mumlade gubben något om centripetalkraft och sen var det bra med det. Jag kände mig väl inte särkilt lugnad av det men då var det inget att göra - gubben hade redan bestämt sig för att nu var det dags att åka, så han puttade helt enkelt ner oss för backen, fastspända eller ej. Som tur var hade han rätt - när bollen väl började rulla satt man som fastklistrad mot väggen. Det jobbiga var dock att eftersom man sitter mitt emot varandra i bollen så innebar det att jag fick göra bakåtvolter ner för hela backen - inte okej. Det var en väldigt kort åktur men den kändes väldigt lång, speciellt när bollen fick för sig att börja studsa lite smått i slutet (inte roligt när man studsar med huvudet rakt ner mot marken). Tillslut kom vi äntligen ned - aningens skakiga och, i jockes fall, jävligt illamående.


Allt som allt kan man ju säga att det var.... en upplevelse! Vilket ju faktiskt var tanken - mission completed


 

 
 
Ingen bild

Ida

30 september 2013 22:36

Förresten så är det inte jag och Jocke som är i bollen på filmen, jag filmade några andra som var där samtidigt

 
Ingen bild

Moa

30 september 2013 22:48

Det var ju inte en särskilt brant backe... Jag som trodde det skulle vara lite mer fart! Men det kanske var tur för Jockes skull att ni fick nöja er med barnbacken =)

 
Ingen bild

Ida

1 oktober 2013 14:29

Tyckte också att backen såg lite mesig ut - men den räckte gott och väl! Och ja det var nog tur att den inte var längre - annars hade nog inte bollen varit så mysig sen :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards