Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Exjobb och dumma idéer

Av Agnes - 23 februari 2014 21:22

Jag var i Göteborg i veckan för ett väldigt snabbt besök hos Volvo, det kändes som att det var dags att komma igång med exjobbet nu och jag hade tur att de hade tid att boka in ett möte med hyfsat kort varsel. Nästa gång hade jag nog tänkt försöka stanna lite längre och förhoppningsvis planera i lite bättre tid så kanske jag äntligen kan passa på att hälsa på Elin också. Jag börjar ha lite dåligt samvete att jag lyckats undvika det i snart tre år nu?


Men i alla fall, exjobbet verkar ännu bättre efter att jag varit där och träffat de personer som jag kommer att ha mest kontakt med. Det handlar om precis det min utbildning gått ut på och jag har väldigt stor möjlighet att själv påverka vad jag vill lägga fokus på. Kort sagt, jag ska tänka mig att jag har en helt tom yta och planera för hur en ny produktionslina skulle kunna se ut (inte för hela bilarna utan endast för en typ av ram för motorn, annars hade det varit ett gigantiskt projekt!). Dessutom fick jag en ordentlig rundvandrig i hela fabriken och fick se hur bilarna tillverkas från start till färdig bil, det tog ungefär två timmar och jag inser nu i efterhand att jag nog borde läst på lite mer om bilmodeller och bildelar innan besöket. Det var så kul att inse att jag faktiskt förstod vad de pratade om när det gällde själva produktionen och att jag kunde vara med och disskutera för- och nackdelar med olika teorier, just nu känner jag mig taggad på att dra igång det här =) Visst kommer det bli några lite jobbigare moment och jag kommer nog tt köra fast ett antal gånger men jag tror inte att jag hade kunnat hitta ett roligare examensarbete.


Sen har det blivit ganska mycket OS de senaste veckorna... Jag har försökt att göra lite nyttiga saker också men det är nog tur att det är slut nu. En lite tråkig avslutning med dopingskandal och allt tjafs men i övrigt har det varit värt att missa lite plugg. Och på tal om sport, nästa helg är det dags för vasaloppet och jag nämde ju förra året att jag varit lite sugen på att testa. Det blir inget vasalopp för mig (inte i år och med största sannolikhet inte något annat år heller) men däremot hittade jag ett lite intressant träningspass, vasaloppsspinning. Det vill säga, man startar vid åtta på morgonen och sen kör man tills första åkaren har gått i mål, vilket beräknas vara någon gång runt 12. Jag tyckte att det lät som en så töntig idé att jag bara måste testa och se vad det är för något!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards