Inlägg publicerade under kategorin Ida

Av Agnes - 8 september 2013 10:02

Nu är jag hemma igen! Eller rättare sagt, jag kom hem inatt... gårdagen var riktigt jäkla seg måste jag säga. För det första - det regnade! På kreta! Tydligen var det första gången på 5 månader. Så vi spenderade i princip hela dagen med att hänga i hotellobbyn (eftersom vi var tvungna att checka ut 12 och bussen inte gick förrän 18). Det. Var. Segt. Och inte blev det bättre när vi kom till flygplatsen. .. började med en helt jäkla enorm kö för att checka in, sen en annnan för att lämna in väskan och till sist en tredje för att gå igenom säkerhetskontrollen... fy fan vilken tid det tog... hann i alla fall
in på taxfreen för att köpa massa choklad för överblivna euro samt den äckligast macka jag någonsin ätit...
Och det var så jag och jocke firade vår ettårsdag!

Känns ganska skönt att vara hemma nu faktiskt, mer taggad på ny termin! Ska dra in till skolan och plugga lite om en stund för att ta igen det jag har missat...

Av Agnes - 5 september 2013 08:42

Hej!!!

Internet här suger... i rummet funkar det inte alls men nu sitter jag i lobbyn så jag hoppas att det ska gå!

Vi har det sjukt bra alla fall! Badar, solar, solar, badar, äter, äter och badar mer! Vädret är superhärligt (dock lite vääl varmt för min smak) och vi har hittat en jättebra strand! Spenderar mesta dels av dagarna vid havet, käkar lunch på en av de många restaurangerna som ligger precis vid/i havet och sen mer bad!

Eftersom jag lyckades dra på mig en jäkla förkylning precis innan vi åkte (som nu börjar gå över till jocke) så har vi inte orkat göra så mycket annat (men jag är extreeemt nöjd med att bara få slappa järnet). Igår tog vi en promenad uppför ett berg till en liten by, mysigt och fin utsikt men väldigt varmt...! Ikväll tänkte vi försöka ta oss in till chania och checka in huvudstaden!

Men först bada!

Kramar

Av Agnes - 1 september 2013 07:47

Utsikten från vår balkong!

Sitter och äter stor hotellfrukost och svettas som en gris! Prognosen är 33 grader varmt idag!! Ska ta en riktig stekardag på stranden!

Av Agnes - 31 augusti 2013 11:49

Då är vi på väg! Sitter i taxin på väg till Arlanda (kul att det billgaste sättet att ta sig dit är med taxi - då säger man ju inte nej liksom!). Ska bli så jäkla härligt, särskilt eftersom det börjar kännas som höst här hemma...

Lovar att ta massa bilder och uppdatera när vi kommer hem! :-)

Tanke till moa också som är fast på akuten, vilken skit...

Av Agnes - 22 augusti 2013 12:57

Provkörde mitt nya muffinsjärn för första gången här i Uppsala igår! Börjar känna mig smått förälskad i det - man kan baka helt utan att gå ut i köket, det går snabbt och man får perfekta små muffins som man kan ha massa goda grejer på! Jag fick besök igårkväll av Jocke och en av hans kompisar från Karlstad, John, så då bjöd jag på hasselnötsmuffins med choklad- och hasselnötsfrosting! mums

Annars så är det ganska dött här, dock börjar folk droppa in lite smått. Det har bland annat flyttat in en magsjuk holländare som jag fick bjuda på soppa.

Av Agnes - 21 augusti 2013 12:44

Tillbaka i Uppsala! Tillsammans med min helt enorma packning (fattar inte vart alla grejer kommer ifrån! ). Hade tänkt att ta allt på tåg och buss igår men insåg tillslut den ganska stora omöjligheten med att ha TVÅ stora väskor som knappt går att lyfta... det hela slutade med att pappa och jag tog en roadtrip till uppsala (tack för det).

Så nu får jag väl spendera resten av dagen med att försöka packa upp allt, men först premiärträning på friskis med Camilla! (Ska gymma bort sommarens alla pizzor! )

Av Agnes - 31 maj 2013 10:51

Ooh :( Har nog haft en lite FÖR lugn inför-tenta-vecka... Vaknade imorse med huvudvärk, halsont och en fet näsa (det ska ju inte komma förens EFTER alla tentor!) Skit också

Jaja, får väl knapra lite alvedon och halstabletter så löser det sig nog. Som tur är har vi en kort tenta idag, mellan 14-17 bara, så då kan jag åka hem och tycka synd om mig själv sen.

För att göra det värre så har jag fått skavsår också! På rumpan! :( Har en liten ficka (placerad strax över rumpan) på mina träningsbyxor där jag alltid brukar lägga nycklarna till skåpet när jag tränar. Dock var det ingen bra idé för gårdagens pass. Massa situps och sitta-på-rumpan-och-släpa-sig-fram-över-golvet har gjort att min svanskota nu är härligt skinnflådd. Buhu.

Av Agnes - 30 maj 2013 19:34

Har haft en väldigt skön sista-dagen-innan-första-tentan-dag!

Tog lite sovmorgon imorse och åkte sen in till skolan för att plugga med en kompis - vi insåg ganska snabbt att vi hade gjort allt vi skulle göra så redan vid 15 gav vi upp och la oss i solen och åt glass istället! Sen drog vi och tränade - det var fett kul!

Testade ett nytt pass idag - HIT! Också känt som friskis jobbigast pass! Det var typ som en variant av cirkelfys fast med mycket högre tempo hela tiden - det var riktigt roligt faktiskt! Vissa övningar kände jag igen från fäktningen (yeei!) men jag måste säga att det ändå var långt ifrån vissa fäktpass i jobbighet.

Nu är jag i alla fall trött och svettig och färdigpluggad inför imorgon. Ska gå och köpa pizza för att ladda upp det sista!