Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Such a lonely day

Av Agnes - 27 september 2009 19:00

Jag funderar allvarligt på att förbjuda folk att komma hit och hälsa på, det är så otroligt svårt att säga hejdå... Hade inte jag haft personer att ringa och tusen saker att göra hade det varit väldigt lockande att följa med hem idag och det hade kanske inte varit så lyckat.


Helgen har däremot varit jättetrevlig, så kul at få träffa mormor och morfar och kanske framförallt Agnes! Jag kan inte fatta hur jag ska klara mig utan henne ändå fram till jul... (och alla andra för den delen, jag saknar er också!) Det var skönt att få nåt annat än skolan att tänka på och att få upptäcka stan lite ;P Nu är jag dessutom stolt ägare till en micro, ett våffeljärn, nya gardiner och en dammsugare, mitt lilla rum börjar fyllas upp. Det jobbiga var då när de åkte hem...


Man hinner vänja sig vid att ha någon att umgås med hela tiden även om det bara är över en helg och så plötsligt är man kvar här helt själv, inte en helt angenäm känsla... Det är nog första gången jag drabbats av riktig hemlängtan hittils och då kom det ordentligt. Som tur var kunde jag ringa en kompis och sen hade jag fullt upp resten av kvällen med matte, festplanering och ice age 3 annars hade jag nog hoppat på första tåget hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards