Alla inlägg under april 2010

Av Agnes - 8 april 2010 19:49

Jag klarade min mattetenta! =)

Okej, det var ingen stor marginal direkt och jag har fortfarande två omtentor som jag måste klara men just nu bryr jag mig faktiskt inte, jag klarade åtminstone en utav de två mattetentorna jag skrev. Och ännu bättre, jag hade klarat den även utan de två bonuspoängen jag samlat ihop, vilket iförsig betyder att de bonuspoängen var helt onödiga...


Annars har det inte hänt särskilt mycket, fysikläraren är fortfarande lika dålig och blandar hela tiden ihop "e" och "ä" vilket betyder att han pratar om äran då Einstain levde och så alla veteatomer. Vi fick även lära oss om universitets uppkomst vid big bang istället för universums, han märkte inte ens att hela klassen fick kämpa för att hålla sig för skratt. Det positiva är att man är alldeles för upptagen med att skratta åt honom för att hinna somna, det negativa är att han bara svamlar en massa och att man inte lär sig ett skit vilket betyder att man lika gärna hade kunnat sova igenom föreläsningarna.


Jag lyckades även riva halva mitt rum i-gårkväll och antagligen väcka eller åtminstone skrämma mina grannar. Jag vet inte riktigt vad som hände men helt plötsligt smällde det till när gardinstängerna rasade och inte bara drog med sig gardinerna utan även allt som fanns i närheten. Det låg saker över hela mitt golv men som tur var gick inget sönder vilket är konstigt med tanke på att det vara flera saker av glas men jag antar att man måste ha tur ibland, om man nu kan kalla det tur.

Av Agnes - 6 april 2010 18:31

Jag hade tänkt skriva ett inlägg igår så att ni kunde se att jag kommit fram ordentligt men när jag kom hit var jag alldeles för trött för att ens fundera på att starta datorn. Det var knappt att jag orkade göra allt sånt jobbigt som man måste göra när man kommer tillbaka efter att ha varit borta en längre tid, packa upp, tvätta, handla. Jag misslyckades nog med det mesta av det då det fortfarande ligger kläder och väskor över hela mitt rum, all ljus tvätt fortfarande är otvättad och jag fortfarande har ett i princip tomt kylskåp. Men å andra sidan är det inte som att jag har så mycket för mig de närmaste veckorna så jag har tid att göra det senare.


Tågresean gick bra och kontigt nog relativt fort även om jag inte lyckades sova mer än någon/ett par timmar. Självklart är de sista timmarna sega då alla börjar hoppa av tåget och man själv måste sitta kvar men då kan man alltid trösta sig med att det bara är några timmar kvar vilket inte är någonting alls jämfört med resten av resan.


Egentligen skulle jag kunna skriva mer om våran nya fysiklärare som verkar hemsk! Jag tänkte däremot ge honom en chans till imorgon innan jag börjar klaga men bör varna för att det kan bli lite klagamål om hans "veteatomer" i nästa inlägg.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards