Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Think I'll lose my mind if I don't find something to pacify

Av Agnes - 31 maj 2010 20:29

Jag vet inte om jag har berättat om det tidigare men det finns nästan inga insekter här uppe, eller det var åtminstone vad jag trodde. Jag var ute och gick tillsammans med en kompis igår och vi bestämde oss för att ta en kort genväg genom skogen vilket vi inte trodde skulle vara något problem eftersom man knappt sett till en enda mygga.


I början var det lugnt och märktes ingenting särskilt men helt plötsligt kryllade det av mygg! Jag som verkligen försöker undvika att döda myggor (inte för att jag är en djurvän direkt, jag vill helt enkelt inte få en mosad mygga på mig) kunde inte göra så mycket förutom att se mer eller mindre galen ut när jag försökte vifta bort dem. Det var verkligen äckligt när jag drog handen genom håret och fick med mig inte bara en utan 3(!!!) myggor, gissa om jag tänker ge mig ut i skogen igen...


De flesta av mina kroppsdelar klarade sig oskadda från attacken men inte benen. Bara på min högra vad (jag tappade lusten för att fortsätta räkna efter att ha upptäckt hur många det var) har jag nu 17 kliande myggbett. Jag funderar allvarligt på att åka till apoteket och köpa någon form av bedövningssalva så att jag slipper känna av mina ben de närmaste dagarna, det är nog det enda som skulle kunna stoppa mig från att klia sönder alla och förvandla mina ben till ett blodigt slagfält.

 
 
Ingen bild

IdaA

1 juni 2010 18:43

Här kommer en extremt sympatifylld kommentar: BUHU; SYND OM DIG!! SKYLL DIG SJÄLV SOM FLYTTADE TILL LULÅ - SUUUCKEER!! :D

 
Ingen bild

Sv. Ida

1 juni 2010 20:32

Oj, tack för den nu känns det verkligen bättre! ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards