Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Uppstart

Av Agnes - 22 januari 2013 16:22

Jag har äntligen fått opponentrapporten! Och tydligen ska opponering vara inlämnat på torsdag.. Värt att tillägga är även att imorgon är en schemafri dag egentligen på grund av en företagsmässa. Läraren behöver alltså fem dagar på sig att skicka ut fyra mail men vi får en dag på oss att läsa igenom och kommentera en hyfsat ordentlig rapport? Rättvist! Men jag ska egentligen inte klaga, jag hann läsa igenom och rätta rapporten på två timmar (det är otroligt vilket skillnad det är på rapportkvalitet, nu förstår jag varför alla säger att ingenjörer är så dåliga på att skriva) så nu är det bara att jämföra kommentarer och skriva ihop intryck med tjejen jag gjorde projektet med.


Som sagt startade kurserna igår och jag ska läsa en STOR projektkurs med ett skarpt projekt. Förhoppningsvis får jag det jag ville ha och då innebär det att se över produktionen hos ett företag som funderar på att byta till mycket mindre lokaler för att se om det är möjligt eller om de kommer att vara tvugna att bygga ut. Förstår om det inte låter jätteintressant för er men jag tycker det ska bli kul! Speciellt som företagen tydligen arbetat med studenter tidigare och verkligen ser fram emot att få hjälp så det vi kommer fram till är antagligen något som kommer att användas. Det andra projektet handlar om att implementera Lean production på ett företag vilket också är intressant men för tillfället är jag ganska trött på begreppet Lean (från en viss uppsats om Taylorismen).


Är inne i en småskadeperiod just nu... Rev upp handen på min vinterjacka och brände handen vid brödbak, idag lyckades jag även slå huvudet i mitt köksbord. Skulle bara plocka upp en penna som jag tappat och var lite sådär lagom trött eftersom jag blivit väckt några gånger inatt (tack Ida och Emil...) när jag fick ett sms som jag inte alls var beredd på. Jag hoppade högt och eftersom jag satt under ett bord, vilket jag naturligtvis glömt bort, så tog det stopp... Vissa stunder skulle en hjälm inomhus inte skada.

 
 
Ingen bild

Ida

24 januari 2013 21:06

Moa glad?? :):)

Agnes

25 januari 2013 21:14

Stort leende!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards