Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Agnes - 4 oktober 2009 21:56

Den här helgen hade jag tänkt att jag skulle plugga riktigt mycket. Med tanke på att det inte blev så mycket plugg förra helgen och inte kommer bli det nästa heller skulle det ha varit välbehövligt. Jag började lördagen helt seriöst med att gå upp klockan 8 för att komma igång tidigt (det är tidigt för att vara helg). Ungefär en timme senare kollar jag lite snabbt på termometern innan jag tänkte gå ner och handla, 5minus! Under natten hade det varit 8,9... Vart har jag hamnat egentligen? Efter det blev mina planer lite uppskjutna och det slutade med att jag fock stressa som en galning, som vanligt, för att bli klar i tid. En budapestrulle lyckades jag i alla fall åstadkomma efter ungefär en halvtimmes diskning. Jag tänker köpa en egen ugnsplåt! Om jag bara kommer på vad jag kan få tag på en...

Lördagen som skulle vara så seriös slutade med ett antal timmars skitsnack och ungefär två lösta uppgifter så det får jag väl ta igen i veckan =/


Idag tog jag en liten cykeltur för att lära mig hitta på området, trots att jag bott här i snart två månader har jag mest rört mig på samma vägar vilket är lite tråkigt. Tyvärr började det regna rätt snabbt så cykelturen blev inte så lång och byttes ut mot en fillmkväll istället, ovanligt va? En av tjejerna hade inte sett twilight så det var vi ju tvugna att göra någonting åt!


På vägen hem upptäckte jag att regnet dalade väldigt lugnt och misstänksamt och dessutom var vitt. Årets första snö har alltså redan kommit och det är knappt oktober. Återigen, vad tänkte jag på när jag flyttade hit?

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards