Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Agnes - 26 oktober 2010 17:06

Nu har jag gett upp pluggandet för idag, det är ändå ingen idé att försöka pressa in fler saker i skallen när tentan är imorgon... Att läsa och lära sig saker brukar inte vara något större problem för mig men den här gången har det verkligen inte gått! Jag tror att jag har läst igenom hela boken minst två gånger plus valt ut de viktigaste bitarna enligt mig och läst bara dem jag vet inte hur många gånger men när jag försöker skriva gamla tentor kan jag knappt svara på en enda fråga.

Det får helt enklet gå som det går och jag tror att jag planerar för att stanna kvar och skriva några omtentor innan jul =P


Logistiken går däremot lite bättre, så länge läraren inte bygger upp tentan på nåt jättekonstigt sätt tror jag att den kommer gå bra. Jag har knappt räknat alls under kursens gång utan bara på lektionerna och de inlämningsuppgifter vi var tvungna att göra men hittils har jag fattat varja tal =) Nu ska jag kanske inte säga för mycket, jag har faortfarande många tal kvar som jag kan göra bort mig på och bara tills på fredag på mig att göra det.


Kan väl inte säga att det har hänt så mycket annat, just nu består mitt liv i princip av att vakna, plugga, äta, plugga igen, äta igen, eventuellt träna och sen sova. Det ska bli skönt när det är över!


Beviset för att norrläningar inte är helt normala!

Bilden föreställer innehållsförteckningen på en glassförpackning, för er som tycker det är svårt att läsa:

Svenska, Innehåll: Vatten, socker, glukossirap, sockerkulör E150d, citronsyra, stabilseringsmedel (fruktkärnmjöl, pektin), arom.

Norrländska, Jox som ä i glass´n: Vatt´n, socker, nå sirapsjox, färgämnan, nå surt, murbruk, litt mer jox som gör att glass´n smak gott.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards