Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Agnes - 23 oktober 2010 17:48

Jag känner mig mer eller mindre död. Hela min  kropp gör ont och mina revben är så ömma att jag knappt kan nudda dem utan att rycka till och då gör det naturligtvis ännu ondare. Jag misstänker att det är "sidoplankan" eller vad den kallades som har satt sina spår... Mina ben mådde bra förut idag men sen gick jag iväg till gymmet, om jag ändå skulle ha träningsvärk kunde det väl lika gärna vara ordentligt.


Stepmaskinen har ett program som kallas "famous steps", det går ut på att man väljer en känd bygnad som man sedan ska gå uppför. Av någon dum anledning bestämde jag mig för att testa det och när jag ändå höll på betsämde jag mig för att klättra uppför den högsta som fanns att välja på, Eifeltornet. Det innebär 2731 steg vilket motsvarar ungefär  181 våningar och väldigt mycket mjölksyra. När jag hade gått nästan 2000 steg började det bli väldigt jobbigt så fråga mig inte varför jag fortsatte (ni som känner mig vet att det var av ren envishet). Jag mätte min puls precis innan jag började sakta ned på tempot och den var nästan uppe i 180, inte riktigt meningen... (motsvarar närmare 90% av min maxpuls vilket innebär hård/elitträning, inte riktigt det jag eftersträvar eftersom jag främst vill bygga upp min kondition).


Jag fortsatte vidare till träningscykeln och förbrände den sista energin jag hade kvar i benen där så när jag skulle cykla hem orkade jag inte ha mer än ettans växel och fick gå uppför en jätteliten backe som i vanliga fall knappt känns som en backe!


Det positiva är att när jag väl hade tagit mig hem igen kändes det inte så jobbigt att sätta sig med pluggandet längre, jag fick ju sitta still =)

Lite jobbigare att ta tag i städningen men genom att bjuda över Irmeli fick jag genast lite mer motivation (det hjälpe även att fixa lite ny musik att lyssna på under tiden).

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards