Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Nothing stops the madness turning, hunting, yearning

Av Agnes - 22 oktober 2010 19:24

Nu har jag varit dålig på att skriva igen, jag tänker skriva men så glömmer jag bort det... Eller så är jag helt enkelt så trött på att skriva efter rapporten som vi jobbat med den här veckan att jag inte orkar göra det på fritiden också (dålig ursäkt, jag vet). Just nu är jag otroligt irriterad på vissa personer i gruppen, jag vet inte hur många timmar extra jag har fått lägga ner bara för att de inte kunde göra sina saker från början. För det första är det några som inte ens kommer till bestämda möten, sen är det några som måste gå tidigare och så ytterligare de som är där men inte gör något. Igår satt jag och två till och skrev om ett helt avsnitt eftersom det inte gick att förstå vad som stod och det som gick att förstå inte ens stämde, så irriterande!


På grund av all extra tid som rapporten tagit (och det värsta är att den inte ens blev bra) har jag inte hunnit plugga så mycket annat än. Det är mindre än en vecka kvar till tentorna och jag har knappt öppnat böckerna, jippie. Men förlåt, nu ska jag sluta klaga... Jag var bara tvungen att få ur mig lite saker först =P


Vet inte om det hänt så mycket annat i veckan, just nu kan jag i alla fall inte komma på något. Igår testade jag och Sofia "core", ett 30 min långt pass där man bara tränar maga-rygg. Med tanke på hur jobbigt början av passet var trodde jag aldrig att jag skulle ta mig igenom hela men det gick faktiskt, kanske inte bra men det gick! Det är lite jobbigt bara när man ser hur alla andra väljer att göra den jobbigare varianten (instruktören ger en nästan alltid ett enklare och ett svårare alternativ) och ser ut att klara det hur enkelt som helst medan jag knappt kan hänga med på den enkla.


Idag har det varit en jättefin höstdag, mellan fem och åtta minusgrader och strålande sol. Jag, Irmeli och Amanda tog en lite längre promenad på förmiddagen bara för att rensa hjärnan och vakna till lite. Jag och Irmeli gjorde dessutom en deal om att hon skulle skaffa gymkort (en till person att träna med =) ) om jag gick med i cafélaget så nu ska jag visst vara anmäld för att provjobba där. För er som inte vet hör cafélaget till skolans bar/resturang-avdelning, man "jobbar"(ingen lön utan istället förmåner som mat och rabatter) en kväll varje/varannan vecka. Irmeli har tjatat på mig om att jag ska gå med sen någon gång i julas/våras då hon blev invald och påstår att det är jättekul.


Direkt när jag kom hem var det dags för en snabbstädning för sen skulle Sofia komma över på lunch, vi hade bestämt att vi skulle beställa lite maskeradkläder till halloween tillsammans. Jag kommer att gå som "angel of death" vilket låter mycket bättre än den svenska översättningen, dödsängel. För er som kollar på one tree hill kan ni ju föreställa er Peyton från tredje säsongen annars ungefär som en vanlig ängel fast svart och allmänt mörk. Vad tycker ni, är det något som skulle kunna passa mig?

 
 
Ingen bild

Ida!

23 oktober 2010 11:46

Hum hum GRRRR - Allt måste man göra själv...! tycker lite synd om dig faktiskt :P
:O :O kan du få gratis fika då??! :D
Moa, det passar dig perfekt! - du behöver ju knappt klä ut dig! du är ju redan en ängel, med en lite mörk utsida

Agnes

23 oktober 2010 17:48

Mm, lite smått irriterande men vad ska man göra.. ?
Haha antagligen inte, men en massa sällskap (vad har jag gett mig in på egentligen, jag gillar ju inte ens sällskap ;P)
Allvarligt, jag, en ängel? och med en mörk utsida? wtf??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards