Alla inlägg under oktober 2010

Av Agnes - 7 oktober 2010 19:48

Nu börjar det gå utför med träningen... I tisdags när jag skulle försöka köra ett pass var jag helt slut efter en kvart, jag fick tvinga mig själv att köra åtminstone en halvtimme. Idag orkade jag visserligen köra en timme men jag fick ägna ungefär halva passet åt att försöka ignorera irriterande håll så bra gick det knappast. Jag som tyckte att jag hade börjat komma in i det, ett tag var det nästan kul men nu är det bara jobbigt igen...


Att det inte varit så många inlägg den här veckan skyller jag på att jag var tvungen att kompensera den dubbla uppdateringen i söndags, vore ju tråkigt om ni tröttnade på alla mina inlägg ;P


Skolarbetet börjar faktiskt lugna ner sig lite nu, kanske för att det börjar dra ihop sig till tentorna. Om man ska vara noggrann finns det hur mycket som helst att plugga på inför dem men det är inget som är nödvändigt att göra just nu så gissa vad, jag skjuter upp dem lite till.


Jag fick en lite försenad men rolig födelsedagspresent i början på veckan, ett presentkort på en hemlagad gourmetmiddag. Lite dåligt samvete med tanke på att jag bara gav honom en liten tårta men å andra sidan ska jag nog inte säga för mycket än, jag har ingen aning om han över huvud taget kan laga mat =P


Sen börjar det bli dags att förbereda mig för nästa hemresa, om mindra än en vecka är jag hemma igen =) Fast någonting säger mig att det inte kommer bli världens roligaste besök...

Av Agnes - 3 oktober 2010 19:03

Det blev inte så mycket med pluggandet idag... Jag har hela dagen suttit och tänkt att "nu måste jag börja" men så har det bara inte blivit så utan istället har jag blivit sittande med min bok och kanske lite MTV.


Jag tar tillbaka det där jag skrev förut om att knät hade blivit mycket bättre, idag har det börjat, ursäkta det lätt skabbiga ordet, kladda igen. Jag tror det kan bero på en lite väl oföriktig behandling igår när jag mer eller mindre blev nerdragen på golvet och självklart landade på det onda knät. Man kan inte riktigt räkna med att påverkade personer ska komma ihåg en sån liten detalj som ett skrapsår när inte ens jag själv gör det.


Annars var festen ganska kul igår, även om jag mer eller blev utsedd till kvällens tråkmåns med nomineringarna smartast, mest oskuldsfull och personen med störst chans till framgång i livet. (Vi körde en form av spel med utmaningar och liknande där vissa gick ut på att man skulle säga vem i rummet som man själv ansåg passade bäst in på beskrivningen.)


Den här bilden gjorde mig på mycket bättre humör idag så jag tänkte att jag delar med mig av den.


  

Av Agnes - 3 oktober 2010 12:16

Trött!

Kom hem strax innan fem igår, eller jag menar imorse... Dessutom vaknade jag ungefär nio och kunde inte riktigt somna om, även om jag låg kvar och latade mig ett par timmar till, så jag tror att det får bli läggdags efter bolibompa ikväll ;P


Knät börjar nästan läka nu, det enda jobbiga är att jag hela tiden drar bort sårskorpan som bildas vilket gör ont!! Sen kan jag fortfarande inte röra vid knät, något som jag hela tiden glömmer bort och jag kan lova att det inte är skönt när man slår till sig själv med ett badmintonrack eller råkar ställa sig på knä men men, jag antar att jag får skylla mig själv. När jag cyklade in till stan igår var jag faktiskt noga med att sätta på mig hjälm (vilket jag brukar göra vid lite längre cykelturer men tydligen är det inte bara då man behöver den..)


Nu ska jag försöka vara lite duktig och skriva projektrapport, kanske till och med städa lite om jag orkar.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards