Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Agnes - 23 oktober 2012 22:29

Då har jag gjort min första tenta - ever =)


Kändes helt okej - skrev på alla frågor, även om det var vissa som jag fattade aningens typ ingenting av....
men men ritade och skrev och hade mig  - sen får det väl ha gått som det gick. Får väl veta resultatet om några veckor... Är skönt att ha det gjort alla fall. Har varit ute på en nation nu under kvällen och minifirat att första tentan är gjord ^^ 


Ska sova nu (sjuukt slutkörd) och imorgon blir det att tagga om inför nästa tenta - matte! - som går av stapeln på fredag klockan 08.00. 


Punkt.


Godnatt 

Av Agnes - 23 oktober 2012 10:50

Första tentan närmar sig med stormsteg - bara några timmar kvar nu... 


Men det känns bra! Är ganska taggad på att skriva faktiskt! De senaste dagarna har det blivit mycket sitta och diskutera med klasskompisar, vilket ger mycket mer än om man försöker sitta och traggla själv. Känns som att jag har hyfsad koll nu alla fall, även om jag vet att det är mycket jag inte kan (man blir ju tvungen att sålla väldigt mycket). 


Igår var dock ett riktigt pluggvakuum. Satt i skolan en stund med några kompisar och försökte plugga men det blev mest flum (alla var sjukt övertrötta vilket ifs blev ganska roligt ^^). Kom hem och insåg att jag inte skulle få någonting alls gjort - var seg som en inlandsis! Stod därmed i valet att antingen gå och lägga mig (lockande) eller dra ut på en springtur - valde det senare.


Tänkte bara springa ett kort varv (typ runt huset) men det var så jäkla skönt att springa bort all seghet så jag bara fortsatte och fortsatte - sjukt skönt. Väl hemma igen var jag säker på att jag hade sprungit flera mil - MINST! - visade sig dock vara bara drygt 8 km.... men ändå (har dock bestämt med en kompis att vi ska ta milen här snart framöver!)


Menmen, nu på morgonen har jag bara tagit det lugnt - ätit ordentlig frukost, kollat igenom lite saker som jag känner mig osäker på - ska ladda upp med ordentlig pastalunch sen innan jag åker! 


Sen måste jag ju passa på att skicka en liten jag-tycker-faktiskt-lite-synd-om-dig-min-klantiga-men-ganska-bra-ändå-storasyster- hälsning till stackars skadade Moa! <3 


TAGGA TENTA!!!

Av Agnes - 23 oktober 2012 08:43

Blev inget inlägg igår eftersom jag jobbade i café och kom hem alldeles för sent. Folk verkar ha insett att det börjar närma sig tentor och sitter kvar extra länge i skolan och dricker kaffe för vi hade ovanligt mycket att göra och blev aldrig klara med städningen.


Nu blir det lite sjukjornal igen =P
Armen är mycket bättre, igår slutade det att göra ont även om jag fortfarande inte kunde röra den ordentligt eller räta ut den ens om jag hjälpte till med andra armen. Idag känns det ännu bättre så fast jag lovade Sofia att kolla upp den idag börjar det kännas onödigt... Visst, jag kan fortfarande inte ha den helt rak men nästan och även om många rörelser bli ryckiga och känns konstiga så kan jag röra armen numera utan att det gör ont. Eftersom svullnaden är nästan helt borta nu borde det alltså ha varit nån dum nerv som var i kläm och om jag väntar ett par dagar till så är det helt bra =)

Idag blir det massa pluggande hoppas jag för det börjar närma sig mer och mer de där läskiga tentorna. Håller en tumme för Ida som skriver sin första riktiga tenta idag klockan två, lycka till!  

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards