Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Agnes - 24 oktober 2012 22:32

Om Ida var lugn inför sin tenta så börjar jag ha tentaångest nu. Har läst igenom min kursbok två gånger idag och det börjar kännas som att jag kan den utantill men ändå hjälper det mig inte att svara på gamla tentafrågor. Frågorna är formulerade om så små detaljer som årtal eller speciella namn och måste lite bittert säga att det känns helt meningslöst! Men jag har en dag på mig att trycka in lite mer information i huvudet så förhoppningsvis ska det gå...


För bara några timmar sen kändes allt så bra och jag trodde att jag hade koll på det mesta men så var det visst inte. Det är i alla fall skönt att veta att jag har några gratispoäng från den uppsats jag skrev om Taylorismen. Tydligen kan man vara jättestressad och skriva i sista minuten för jag fick högsta betyg och fyra fina poäng till tentan. Känns däremot lite surt att jag kommer slösa bort de poängen om jag inte börjar fatta saker snart så att jag kan klara kursen.


Så, lätt stressad igen och ännu mer irriterad på dumma frågor som jag inte förstår tänkte jag gå och lägga mig och ladda inför ännu en spännande pluggdag imorgon. Jag längtar verkligen tills på tisdag när den här tentaperioden är över, eller till och med tills på fredag när jag kan börja fokusera på matten igen, än så länge verkar den åtminstone någorlunda logisk.


Avslutningsvis, en snabb sjukjournal. Inga förändringar i armbågsväg. Fortfarande svårt att räta på armen och alla rörelser ovanför huvudet eller bakom ryggen blir ryckiga och känns konstiga men det gör inte ont. Mamma envisas om att jag ska gå och kolla upp det men jag känner att jag kan skjuta på saken en liten stund till, förhoppningsvis blir det bättre imorgon =)

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards