Alla inlägg den 1 november 2010

Av Agnes - 1 november 2010 21:28

Jag lever!

Jag vet att jag har varit dålig på att skriva som vanligt men det beror inte på några fler olyckor eller liknande utan bara vanlig lathet. Tentaperioden är över men det känns inte så bra som jag trodde. Jag hade glömt det där med att man inte får reda på resultaten direkt utan får gå omkring och fundera på om man måste skriva om tentorna eller inte.


Det märktes att första tentaperioden för året var över i lördags. I min korridor började festandet straxt före fyra på eftermiddagen... Själv var jag helt otaggad på tentaröj så istälet körde vi skräckfilmsmaraton, eller det var i alla fall tanken. I själva verkad klarade vi av att kolla på en film innan vi gav upp, och det var inte ens en riktig skräckfilm utan bara scream. Resten av kvällen kollade vi på barnfimer för att få ner hjärtat till normal takt, jag är så glad att jag umgås med personer som är ungefär lika fega som mig.


Idag var det dags för en ny läsperiod och nya kurser, jippie. Tydligen ska jag läsa ekonomi och polymera material (kommer inte ihåg exakt vad den hette men  något liknande), ännu mera jippie! Ekonomin verkar skittråkig, milt sagt. Jag var uttråkad efter ungefär två minuter så jag vet inte hur jag ska överleva resten av läsperioden...Men den andra kursen verkar faktiskt ganska intressant, lite konstruktionsaktig så den kommer nog bli jobbig men förhoppningsvis kul. Sen verkar läraren vi ska ha nu i början väldigt bra, trots att han körde större delen av föreläsningen på engelska så gjorde han det lätt att hänga med.


Nu börjar det bli dags för mig att sova, missade några timmars sömn inatt och att träna gjorde inte saken bättre... Jag var så korkad imorse, jag trodde att jag hade ställt om alla klockor med just den som jag hade missat var självklart den jag kollade på när jag vaknade. Istället för att få min välbehövda sovmorgon gick jag upp mer än en timma för tidigt eftersom jag inte tyckte det var någon idée att somna om när det bara var en halvtimme kvar tills väckarklockan skulle ringa...


Idag testade vi zumba vilket visade sig vara ännu värre än afrodans, ännu mera skaka på rumpan och nästan omöjligt att hänga med.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards