Alla inlägg den 24 november 2010

Av Agnes - 24 november 2010 19:30

Förlåt för bristen på uppdateringar den senaste veckan. Innan helgen var det så mycket jag var tvungen att hinna med, sen var det stockholm och nu har det varit fullt upp igen. Just den här veckan verkar jag ha ovanligt mycket lektionstid och extra mycket arbete som verkligen måste göras så det har inte blivit mycket fritid.


Jag skulle kunna ägna flera sidor åt att beskriva konserten i lördags men jag tror att jag skulle få kramp i fingrarna innan jag ens beskrivit första låten så jag ska nog försöka korta ned det lite ;P


Vi hamnade inte längst fram, inte ens inne på området närmast scen, utan fick stå bakom kravallstaketet vilket egentligen inte gjorde något. Vi såg antagligen bättre än de längst fram, slapp nackspärr (mer eller mindre) och fick ändå rätt stämning eftersom det var minst lika trångt där vi stod. Förbandet var bra, väntan var lång men inte uttröttande lång och när bandet väl gick på glömde man allt annat. Jag skulle kunna berätta vilka låtar som gjorde publiken helt galen och återge både välkomsstalet till nya konsertbesökare (innan låten "welcome to the family") hyllningstalet till the rev (innan låten "to far away") men någonting säger mig att ni inte är alltför intresserade.


Jag tror aldrig att jag har varit så svettig som i slutet av konserten! Sen var det inte bara min egen svett utan ett antal främlingar hade nog hjälp till lite också(trevligt va? ;P). Publiken var vild under större delen av kvällen och varken jag eller Ida ville vara sämre så vad skulle vi göra? En utav de häftigaste sakerna var faktiskt hur mycket publiken lyckades väsnas för att ropa in bandet igen, alla klappade, skrev och stampade på samma gång vilket blev en ganska häftig effekt. Jag har fått ett antal blåmärken över diverse kroppsdelar som ett litet minne över konserten.


Sen fick jag användning för mitt garderobstrick, jag vet inte vad det är för i barer får jag aldrig hjälp men just garderober är jag bra på! Visst tog det lite tid att ta sig fram till disken (ni kan ju tänka er när alla besökare ville lämna/hämta sina jackor samtidigt i en underbemannad garderob) men det var inte så farligt ändå och jag hann knappt komma dit innan jag hade fått hjälp. Och nej det beror inte på att jag är tjej för det stod många tjejer runt omkring och väntade på hjälp, det spelar heller ingen roll om det är en tjej eller killa som jobbar i garderoben. Jag måste försöka komma på hur det fungerar och lära mig att använda det i baren också för där kan jag få stå i all evighet ibland...


Sen måste jag ju berätta lite om vilket flyt vi hade när det gällde att hitta i Stockholm. Ni vet ju vilket bra lokalsinne jag har och Idas är inte direkt bättre så jag trodde aldrig att vi skulle klara en hel helg utan att gå vilse men på något sätt lyckades vi snubbla över alla ställen vi ville till. Först när vi hoppade av tunnelbanana hamnade vi lite fel och kom till globen men precis när vi trodde vi var helt vilse och börjat leta efter någon att fråga om vägen fick vi syn på fryshuset (där konserten skulle hållas). Det fortsatte på samma sätt när vi ville hitta en affär, vi fick syn på något och skulle kolla vad det var och helt plötsligt hade vi inte bara hittat en matbutik utan även ett max och hotellet.

Tyvärr hade vi inte samma tur med shoppingen men men, allting kan ju inte vara perfekt.


Oj, det blörjar bli ett ganska långt inlägg i alla fall... Men jag har en del skrivande att ta igen. Ni ska i alla fall slippa att höra mer om stockholmsresan i just det här inlägget, jag vågar dock inte lova att jag inte kommer nämna den under kommande uppdateringar.


I går fick jag ett paket på posten =) Jag blir alltid lika glad när jag får post och när man dessutom får något som man inte räknat med så är det ännu roligare. Förra veckan var det farmor och farfar som skickat en namsdagshälsning, nu var det mormor och morfar som skickat upp en för tidig julklapp i form av fyra jättegulliga små tomtar. 


Nu börjar det dra ihop sig till skidyran. Klockan fyra imorgon ska jag gå upp (alltså på morgonen) för att träffa Sofia och stå ute och köa. För tillfället är det

-18grader ute så det är inget jag ser fram emot =S Men vill vi komma iväg på någon resa är det säkrast att vara ute i god tid. Efterosm ingen av oss ville sitta still utomhus hela natten bestämde vi oss för att gå dit tidigt imorgon istället så får väl se hur det går...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards