Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Agnes - 7 oktober 2013 17:08

Jag har upptäckt det första positiva med om jag skulle ha reumatism!

Reumatoid artritFår inte ge blod. 


Det vill säga, om jag har ledgångsreumatism så kan jag sluta lämna blod med gott samvete eftersom jag helt enkelt inte får göra det.


Fick en kallelse till blodgivning idag och kom på att det kanske är bra att kolla upp vad som egentligen gäller så att jag inte åker dit i onödan. Visst, jag är inte diagnotiserad än men jag tvivlar på att de vill ha blod från mig ändå innan jag fått reda på om jag har den korkade sjukdomen eller inte. Tydligen är det något med att reumatiska personer behöver behålla sitt blod pga dåligt immunförsvar.


Dessutom har de redan stuckit mig i armen idag när jag lämnade ytterligare tre rör med blod för någon mer analys så jag känner att jag är färdig med sprutor för den närmaste tiden!


Ni får ursäkta om det blir mycket sjukdomsgnäll från min sida nu ett tag... kan variera det med lite pluggpanik då och då så att ni får lite variation =) Nu ska jag försöka plugga några minuter till innan det blir träning och sen hem och baka till våra försökskaniner imorgon.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards