Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Agnes - 10 oktober 2013 17:33

Hej!


Jag mår bra!


Hejdå! 








Näe skoja bara, för en gångs skull har jag faktiskt lite tid över för att skriva! Skolan är extremt hetsig just nu och det känns som det enda jag gör är att vara i skolan, plugga, äta, träna och sova. Känner att jag har hamnat i en slags rutinmässig cirkel där dagarna bara flyger förbi. Insåg igår att jag hade tränat 9 dagar i rad utan att tänka på det, dagarna är så lika varandra så dom smälter liksom ihop. Tvingade mig själv till en chilldag igår (började känna mig trött i benen) - men idag ska jag iväg igen, fäktas en liten stund. 


Idag har jag hämtat ut båda mina duggor - visade sig att jag klarat båda! (dock var det på gränsen med mekaniken, lite för att jag inte kunde men också en hel del för att dom rättar stenhårt! På en uppgift hade jag fått avdrag för att jag inte hade snackat om Usain Bolt - alltså, ursäkta?) Hade sista obligatoriska momentet också idag innan tentorna (som drar igång om en vecka) vilket var en fysiklab. Jag brukar alltid må allmänt dåligt innan labb eftersom de alltid är jättestressiga och ofta obegripliga. Den här var dock väldigt lugn - vi krockade lite bilar och grejer och sen var det så inte mycket mer med det - slutade till och med en timme tidigare än vi skulle vilket gjorde att jag hann hem och bygga upp lite förråd av matlådor! 


Annars har det inte hänt så mycket.... Jag var på inflyttningsfest hos en fäktarkompis i helgen vilket slutade med att jag kom hem efter klockan 4 på morgonen. Det var inte riktigt planen eftersom jag skulle plugga hela dagen efter men det var kul i alla fall! Annars har jag mest varit i skolan och pluggat.... 


Jag har förresten pratat inför hela universitetsaulan också! Blev uppringd i måndagseftermiddag medan jag fortfarande var kvar i skolan - blev tillsagd att skynda mig allt jag kunde till universitetsaulan för att döma (??? fattade ingenting men skyndade mig dit alla fall). Tydligen var det något stort event där som skulle innehålla lite inslag av fäktning - en uppvisning i värja och en i samuraj-fäktkonst. Så det var jag och två killar från klubben där - dom fäktades och jag fick döma - inför en jäkla stor publik. Det var ju lite kul. Eller något. 



Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards