Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Agnes - 13 oktober 2013 00:00

Öppnade brevlådan i torsdags till den bästa av alla överaskningar, ett paket! Det visade sig att det var Ida som några veckor sent bestämt sig för att skicka en födelsedagspresent eftersom vi antagligen inte kommer ses under hösten. I paketet fanns det massor av lakrits (även om mängden har börjat krympa markant efter två dagar med hemma-plugg =S) och ett par örhängen, tack Ida! =)


Ja, som sagt har jag tillbringat helgen med att plugga även om det inte gått särskilt bra. Vet inte hur många timmar jag ägnat åt att försöka komma på lösningen till en uppgift i statistisk processtyrning innan jag plötsligt råkade komma in på en hemsida där de räknade ut exakt samma uppgift. Det visade sig att man fick göra den förenkling som jag redan från början förkastade eftersom det verkade alldeles för lätt, känns bra att jag slösade bort så många timmar på att försöka förstå helt andra metoder som vi inte ens behandlar i kursen... Jag har suttit i några timmar nu och skrivit klart mina uppgifter och upptäckte nyss att klockan är 12 på en lördagkväll, vilket roligt liv jag har för tillfället. Kan dock tilläggas att jag tog en flera timmar lång paus vid fyra för att prata med Sofia, åka och handla, laga mat och kolla på en tv-serie medan jag åt middag så jag hade lie tid att ta ikapp.


På tal om min lilla paus när jag skulle åka och handla, gissa vad jag lyckades göra. Ramla med cykeln... Jag skulle passa på att dra åt några skruvar eftersom bromsblocket i framhjulet börjat sitta löst och bromsa lite lätt när jag cyklar. Jag misstänker att jag drog åt någon skruv lite för hårt för när jag skulle trampa iväg hade min cykel plötsligt fått förmågan att själv kunna bromsa när den själv ville. Som tur var hade jag knappt fått upp någon fart utan det blev mest en löjlig "jag vet att jag kommer ramla men det finns inget jag kan göra åt det"-vurpa. Jag klarade mig med ett par trasiga byxor, ett litet skrapsår och ett ganska omkullslaget ego. Tydligen är jag ännu sämre på att meka med cyklar än vad jag trodde att jag var...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards