Alla inlägg den 7 november 2012

Av Agnes - 7 november 2012 21:42

Bara jag som tycker att det börjar likna fusk att dela upp ett inlägg i typ sju stycken och puplicera med bara nån minuts mellanrum...? Men om det är så Ida vill ta över ledningen så är det väl upp till henne. Just nu har jag faktiskt inte jättestor rätt att klaga, även jag har varit dålig på att uppdatera några dagar nu.

En ny läsperiod har startat men kan inte säga att det känns som det. Än så länge har jag haft en halv föreläsning på hela veckan plus ett möte som varade cirka 10minuter, känner mig produktiv. Dessutom finns det inget jag kan göra i kurserna än så det blev en liten extra semester, räknar dock med att det drar igång ordentligt till nästa vecka.


Tänkte faktiskt sno en idé från skellefteå och införa dagen höjd- och lågpunkt. Det kanske kan hjälpa mig att komma ihåg att skriva lite oftare. Så: Dagen höjdpunkt måste nog vara mina crepes som faktiskt blev jättegoda! Jag fick offra min handled för pannkakorna (blev en väldigt fin brännblåsa, se simpssonsplåster på bilden nedan) men det var det faktiskt värt. Lågpunkten: att få en stor jävla nål intryckt i armvecket och se hur blodet rann ner i en påse. Jag upptäckte att jag inte alls gillade den känslan och sköterskan fick påminna mig om att andas och täcka över nålen med en kompress vilket fick mig att känna mig lätt töntig. Jag trodde inte att jag var så rädd för varken nålar eller blod även om jag föredrar att ha det förstnämda utanför min kropp och det sistnämda inom den. Aja, nu är det fyra månader innan jag behöver utsätta mig för samma sak igen.


Sitter och kollar ner på min högerarm nu och känner mig lätt patetisk. Från armvecket och ner har jag ett stort förband, ett stor plåster på handleden och ett litet plåster på långfingret. Det är väldigt mycket plåster för att vara mig! Dessutom är jag numera rörelseförhindrad i både höger och vänster armbåge så som sagt, jag känner mig lätt patetisk. Tröstar mig själv med en kopp varm choklad och tycker lite synd om mig själv. Fördelen med höger arm är däremot att jag får ta bort förbandet om nån timme och då borde jag kunna röra armen igen så snart får jag väl räknas som så normal jag nu kan bli igen =)

 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards