Alla inlägg den 15 november 2012

Av Agnes - 15 november 2012 23:34

Jäkla helvetesdag!!

Började 8, som vanligt. Satt och sov igenom första föreläsningen, som vanligt. Sen var det dags för sju timmar labb, som vanligt...!

Det var bland det värsta jag har gjort!!!!

Allt började vi bra - vi blandade grejer, mätte och kokade och titrerade och hade oss på alla möjliga sätt och vis - gick riktigt bra faktiskt! Men sen....

Helt plötsligt började allt och skita sig... Och sen blev det bara mer och mer.... Och till slut var jag inne i en ond cirkel av förtvivlan, övertrötthet och dum jäkla kemi..!

Klockan17. 30 gav vi upp och lämnade ångestrummet - och då var vi ändå långt ifrån klara.....!
(ni kanske kan gissa vad dagens bajs är?!)

Som tur var blev det lite belöning efter det- jag och fem tjejer till var på bio (såg nya twiligt) - några cheesy vampyr-kärleksscener och en hel massa godis senare så var alla på mycket bättre humör! ^^

Ida
Av Agnes - 15 november 2012 22:40

Dagens höjdpunkt: Har köpt biljett till corroded som kommer till STUK och spelar om drygt en vecka =D


Köpte även biljett till Björn Rosenström som spelar imorgon men kan inte säga att jag längtar lika mycket efter att se honom. Däremot ska vi ha caféfest imorgon och då tyckte jag att jag lika gärna kunde hänga med ut, det är ju ändå livemusik och någonting säger mig att texterna passar publiken som kommer att bestå av fulla lappfejdare. För er som inte hänger i universitetsvärdens datakretsar kan jag berätta att lappfejden är en tävling med lag från olika universitet som mer eller mindre går ut på att leka massa lekar involverarande alkohol (duger den förklaringen Sofia? =P). 


Dagens lågpunkt: Hela min vänsterarm verkar ha fuckat ur, nu är det inte bara armbågen som krånglar längre utan även min överarm protesterar. Jag misstänker att det beror på att jag inte kan använda armen ordentligt på grund av armbågen och därför belastar andra muskler på ett sätt jag inte brukar göra och fortfarande har en förmåga att placera armen i vissa ställningar även om jag numera kan röra armen mer eller mindre hur som helst. Hur som helst är det väldigt irriterande att var och varannan dag vakna upp med nya onda muskler bara på grund en liten ynklig muskelblödning.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards