Alla inlägg den 12 november 2012

Av Agnes - 12 november 2012 22:54

Tänkte sno Moa's thing med hög och lågpunkt! Dock måste jag ju göra om det lite - så här kommer: Dagens Bäst och Dagens Bajs!


Dagens bäst: 

Hela klassen sitter i en lektionssal, det är tyst och lugnt, alla jobbar på. Plötsligt kommer det in en kille i dörröppningen. Han spärrar upp ögonen och stirrar runt, runt i klassrummet. Alla stirrar tillbaka. Han inser sig besegrad (eller något?) och vänder och går sin väg.... Klassen bryter ihop i ett enda stort WTF?! 


Dagens bajs:

Efter att ha jobbat stenhårt i köket under större delen av kvällen, gjort korvstroganoff så det räcker fram till jul!, står jag och ska laga kvällens middag - vårrullar med ris! Står där i godan ro, steker mina vårrullar och nynnar på en liten trudelutt... Och då. Plötsligt...!


Ljuset släcks, hela köket dör! Vårrullarna försvinner ur mitt synfält! Trevande och stapplande letar jag mig ut ur det becksvart mörka köket. Krockar i dörröppningen med min klasskompis och vi delar ett gemensamt - Vad tusan händer??! 

Efter mycket om och men (och med hjälp av en liten cykellampa) lyckas vi hitta proppskåpet och fixa problemet (jorrdfelsbrytare). Stolta och nöjda över vår bedrift går vi tillsammans tillbaka till köket. Mina vårrullar ligger och fräser, precis som jag lämnat dem, och allt är frid och fröjd.... Tills. Plötsligt....! 


Allt slocknar igen! Och i det svarta mörkret ser jag spisplattan jag använder ilsket glöda mot mig (inser då att den kanske inte bör användas....! ) 


Börjar inse att det är ett riktigt bra ställe jag bor på - spisplattor som blir så överhettade att de utlöser jordfelsbrytare samt att jag är mycket tveksam till om det finns fungerande brandvarnare (med tanke på helgens incident....) - men det är spännande alla fall! 





Av Agnes - 12 november 2012 19:57

Blir bara jättekort idag för att bibehålla min fina statistik med ett inlägg om dagen.


Dagens höjdpunkt: Att krossa det tunna vita isskiktet som bildas ibland på vattenpölar och höra det där krasiga ljudet förknippat med vinter. Vi kanske inte har nån snö längre men det är åtminstone kallt!


Dagens lågpunkt: Mitt humör. Jag måste ha vaknat på fel sida idag.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards